Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz z umową na remont drugiego odcinka tramwaju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz z umową na remont drugiego odcinka tramwaju
fot. Kasper FiszerTramwaj w Zgierzu
Władze Zgierza zawarły pod koniec sierpnia umowę na remont drugiego z odcinków podmiejskiej linii tramwajowej Łódź – Zgierz. Prace obejmujące fragment od Kuraka do pl. Kilińskiego warte są ok. 12,5 mln zł netto. Taka kwota została zabezpieczona w miejskim budżecie, ale magistrat zapowiada starania o dodatkowe środki zewnętrzne.

W Zgierzu trwa modernizacja infrastruktury torowo-sieciowej na odcinku linii tramwajowej od granicy z Łodzią do węzła rozjazdowego Kurak, gdzie rozgałęziają się nieczynne trasy do Ozorkowa i na zgierski pl. Kilińskiego. Na początku sierpnia na plac budowy wjechał ciężki sprzęt, który przygotuje teren pod kolejne etapy inwestycji. Wcześniej zakończył się demontaż starych torów. – Na razie wszystko idzie zgodnie z planem – mówi Renata Karolewska, pełnomocnik ds. mediów i komunikacji społecznej w Urzędzie Miasta Zgierza.

Przyszłość linii zgierskiej jest zapewniona

Aby możliwe było wznowienie kursów na krótszej z odnóg – w relacji do pętli przy pl. Kilińskiego – konieczne jest także przeprowadzenie remontu fragmentu od Kuraka do końca trasy. UMZ pozyskał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyhjnego wyłącznie na prace na pierwszym z fragmentów. Los drugiego wydawał się niepewny, choć w kontekście braku jasnych perspektyw na reaktywację linii ozorkowskiej modernizacja wyłącznie torowiska Helenówek – Kurak byłaby w swojej istocie bezcelowa.

Pod koniec sierpnia magistrat zawarł jednak umowę z wykonawcą prac na fragmencie do pl. Kilińskiego, co ostatecznie zapewniło przyszłość zgierskiemu tramwajowi. Odcinek ten wyremontuje konsorcjum firm Kemy i MPK-Łódź. Obie spółki uczestniczą także w modernizacji trasy pomiędzy Helenówkiem a Kurakiem. Zamówienie będzie realizowane w formule projektuj i buduj.

Finansowanie własne, ale z nadzieją na środki zewnętrzne

– Na remont drugiego odcinka mamy zabezpieczone 12,5 mln zł netto – zapewnia prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski. Dodaje, że miasto będzie się starać o środki zewnętrzne, jednak niezależnie od powodzenia tych działań remont się odbędzie, a połączenie tramwajowe z Łodzią zostanie przywrócone wraz z końcem przyszłego roku.

Po dużym kryzysie infrastrukturalnym, którego efektem było wstrzymanie przewozów na wszystkich podmiejskich liniach tramwajowych aglomeracji łódzkiej, linia zgierska jest więc drugą z tras, która z pewnością będzie funkcjonować w przyszłości. Wciąż toczy się remont linii z Łodzi przez Ksawerów do Pabianic. Tam inwestycja połączona jest z dużymi zmianami w pabianickiej tkance miejskiej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5