Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Tramwaj do Proboszczewic kursowałby wahadłowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Tramwaj do Proboszczewic kursowałby wahadłowo
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46
Czy po Zgierzu kursować będzie wahadłowy tramwaj z Helenówka bądź Kuraka do Proboszczewic? Taki scenariusz ma być alternatywą dla coraz mniej prawdopodobnego wariantu kompleksowej modernizacji linii 46 i przywrócenia dawnego układu połączeń. Prezydent Zgierza zapowiada rozmowy z łódzkim MPK, które pozwoliłyby wypracować szczegółowe rozwiązanie.

Znamy nieco więcej szczegółów dotyczących anonsowanej konsepcji wznowienia ruchu na fragmencie tramwajowej linii 46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Przypomnijmy, że wobec zahamowania rozmów pomiędzy wszystkimi gminami leżącymi wzdłuż nieczynnej trasy, Zgierz chciałby przywrócić przejezdność swojego odcinka i prowadzić przewozy w relacji do osiedla Proboszczewice. Pozwoliłoby to obsłużyć tramwajem ścisłe centrum miasta i wysuniętą na północ dzielnicę, która nabiera także znaczenia jako strefa przemysłowa.

Pętli na Proboszczewicach nie będzie

– To rozwiązanie alternatywne. Chcemy je wprowadzić, jeśli rzeczywiście nie dojdzie do powstania możliwości pozyskania środków na rozwój całej linii przebiegającej przez aglomerację do Ozorkowa – podkreśla Przemysław Staniszewski, prezydent Zgierza. – Wówczas przewidujemy modernizację pewnych odcinków trasy wraz z kablem zasilającym do granicy naszego miasta – stwierdził. Najprawdopodobniej mniejszy remont nie wiązałby się ze zmianą istniejącego układu torowego.

– Nie przewidujemy prac związanych z tworzeniem krańcówki [pętli] tramwajowej – stwierdził bowiem nasz rozmówca. – Można zastosować wagony dwukierunkowe – tłumaczy. Zapowiedział również szczegółowe rozmowy z przewoźnikiem (którym najpewniej pozostałoby łódzkie MPK), które określiłyby dokładne możliwości techniczne w tym zakresie.

Kraniec na Helenówku bądź Kuraku

Co ciekawe, według aktualnej koncepcji pojazdy z dwiema kabinami miałyby nie wjeżdżać do Łodzi, a kursować jedynie po terenie Zgierza. Według słów Przemysława Staniszewskiego łączyłyby północną i południową granicę miasta, kursując pomiędzy Proboszczewicami (na styku z gminą Zgierz) a Helenówkiem (z Łodzią). Tam znajduje się pętla łódzkich tramwajów miejskich, podróżni mogliby więc przesiąść się na linie jadące bezpośrednio do centrum stolicy aglomeracji.

Innym rozważanym scenariuszem jest zakończenie wahadłowej trasy na przystanku Kurak jeszcze na terenie Zgierza. Trasa 46 łączy się tam z krótszą odnogą do pętli Zgierz – plac Kilińskiego, którą kierowane były tramwaje linii 45. Odcinek Kurak – Helenówek ma być remontowany w ramach projektu przeznaczonego do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, co najpewniej pozwoli wznowić ruch do zgierskiej pętli.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5