Po uzyskaniu dodatkowych środków stało się możliwe rozstrzygnięcie przetargu – prowadzonym w formule projektuj i buduj – na przebudowę trasy tramwajowej od granicy Łodzi do węzła Kurak, czyli na wspólnym odcinku linii 45 i 46.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa trasy tramwajowej na odcinku od granicy miasta Łodzi (rejonu pętli Helenówek) do węzła rozjazdowego Kurak (skrzyżowanie Łódzkiej i 1 Maja). Inwestycja jest prowadzona w trybie zaprojektuj i wybuduj. Trasa ma zostać przebudowane w całości na odcinku ok. 2 km. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął pod koniec września 2019 r. Wystartowały dwie firmy z ofertami dwukrotnie przekraczającymi budżet zamawiającego. Jednak miastu szczęśliwie
udało się uzyskać dodatkowe dofinansowanie i wspracie z budżetu centralnego.
Postępowanie zostało dzisiaj (4 lutego) rozstrzygnięte. Formalnie wybrano ofertę, złożoną przez konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy oraz MPK-Łódź, które zaproponowało wykonanie prac za 21,515 mln zł.
Ruch tramwajowy do Zgierza i Ozorkowa
pozostaje wstrzymany od I kwartału 2018 r. Miasto
przygotowuje się też do prac na odcinku od Kuraka do pl. Kilińskiego. Dopiero ich wykonanie umożliwi wznowienie ruchu na linii 45.