W Zgierzu trwa demontaż torowiska tramwajowego wzdłuż ul. 1 Maja między Łódzką a Łąkową. To odcinek odnogi do pl. Kilińskiego, na przebudowę którego umowę podpisano w sierpniu.
W lutym Zgierz podpisał umowę z konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy oraz MPK-Łódź na realizację długo oczekiwanej
modernizacji torowiska tramwajowego pomiędzy granicą miasta z Łodzią a Kurakiem, czyli do rozgałęzienia linii 45 i 46. Wartość robót to 24 mln zł.
W sierpniu natomiast miasto
zawarło kolejną umowę z tym konsorcjum na remont trasy od Kuraka do pętli przy pl. Kilińskiego. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj, a Zgierz zabezpieczył na ten cel ok. 12,5 mln zł. Jednocześnie trwają starania o pozyskanie dofinansowania zewnętrznego.
Jak informuje miasto, trwa demontaż torowiska tramwajowego przy ul. 1 Maja na odnodze do pl. Kilińskiego. To część robót prowadzonych na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Łąkowej, gdzie torowisko jest wydzielone z jezdni. Jak z kolei informuje MPK, po usunięciu torów przez miasto Zakład Torów i Sieci MPK rozpocznie demontaż podkładów i słupów trakcyjnych.
Zakończenie prac na odcinku od granicy z Łodzią do Kuraka i od Kuraka do pl. Kilińskiego pozwoli na wznowienie ruchu tramwajowego na jednej z dwóch odnóg tramwaju w Zgierzu. Ruch tramwajowy ma zostać przywrócony pod koniec przyszłego roku. Na razie żadne roboty na odnodze w kierunku Ozorkowa nie są planowane.