Otwarto oferty w drugim postępowaniu toczącym się w ramach zgierskiego projektu obejmującego przede wszystkim remont linii tramwajowej do Łodzi. Dotyczy ono jednak głównie elementów związanych z transportem rowerowym. Powstać mają parkingi bike & ride oraz park & ride, a także krótka droga rowerowa.
W lutym władze Zgierza ogłosiły pierwsze zamówienie w ramach projektu, którego głównym elementem ma być remont nieczynnej linii tramwajowej na odcinku od granicy z Łodzią do węzła Kurak. Miasto
zamówiło wówczas koncepcję rozwiązań energetycznych. Wczoraj otwarte zostały oferty w drugim postępowaniu – dotyczącym infrastruktury rowerowej, która po realizacji całego przedsięwzięcia ma uzupełniać system transportowy oparty na tramwaju.
Pięć małych parkingów rowerowych ze stacjami obsługiPodstawowym elementem zamówienia jest budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. 1 maja od ul. Łąkowej do ul. Łódzkiej, a więc wzdłuż nieczynnego torowiska linii nr 45 biegnącej do pętli przy pl. Kilińskiego (torowisko to nie będzie na tym odcinku remontowane). Ma ona mieć długość ok. 630 m i szerokość 2 m. Planowane jest zastosowanie nawierzchni bitumicznej oraz wyznaczenie pasa rowerowego dla drugiego kierunku ruchu w pasie drogowym.
Wykonawca wybuduje także pięć parkingów rowerowych („bike & ride”). Na każdym z nich znajdzie się dziesięć stanowisk. Dokumentacja przetargowa zabrania stosowania stojaków, do których rower mocowany jest wyłącznie przednim kołem. Parkingi będą zadaszone, a przy każdym z nich znajdzie się stacja do samodzielnej naprawy roweru. Całość każdego z obiektów ma zostać oświetlona. Parkingi mają powstać przy skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z Chełmską, z Powstańców Śląskich oraz z Osiedlową, przy węźle tramwajowym Kurak i na końcu drogi rowerowej przy skrzyżowaniu 1 maja i Łąkowej.
Otwarcie drogi dla rowerów i parkingów jeszcze w tym rokuOstatnim z elementów zadania jest budowa parkingów samochodowych („park & ride”): przy Chełmskiej, na Kuraku oraz przy zakończeniu ścieżki rowerowej. Łącznie mają mieć 53 miejsca postojowe, w tym trzy wydzielone dla niepełnosprawnych. W przypadku każdego z parkingów miasto wymaga instalacji oświetlenia. Zaplanowano nawierzchnię z kostki betonowej.
Wszystkie te elementy inwestycji mają zostać zrealizowane do 13 grudnia tego roku. Kryteria wyboru wykonawcy to cena (60 proc.), okres gwarancji, zaproponowana wysokość kar umownych, zatrudnienie co najmniej jednej osoby niepełnosprawnej lub bezrobotnej oraz termin płatności – 25 lub 30 dni (po 10 proc.). Na sfinansowanie zamówienia Urząd Miasta Zgierza przeznaczył 2 mln 100 tys. zł.
Większość ofert mieści się w założonym budżecieW postępowaniu wpłynęły cztery oferty. Trzy z nich (od firmy Roboty Drogowe Dariusz Kłys z Łagiewnik Nowych, konsorcjum pruszkowskich firm Centrum Bruk Rafał Ratyński i Brooklyn Corp, a także od Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Poddębic) mieszczą się w kosztorysie (odpowiednio 1 mln 770 tys. zł, 2 mln zł i 2 mln 17 tys. 224,82 zł). Zapłaty ponad 2 mln 300 tys. zł oczekiwałoby natomiast łódzkie Fuente.