Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Miasto demontuje sieć trakcyjną po fali kradzieży

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-05-2019
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Miasto demontuje sieć trakcyjną po fali kradzieży
fot. Kasper FiszerTramwaj linii Łódź – Zgierz – Ozorków (fot. archiwalna)
Zgierski samorząd demontuje tramwajową sieć trakcyjną po kilkukrotnych kradzieżach jej elementów. To już czwarta gmina, na terenie której przewód jezdny zostaje przez lokalne władze zdjęty w związku z groźbą dalszego nielegalnego demontażu. Szanse na wznowienie połączeń na linii 46 wydają się coraz bardziej nikłe.

Niedawno informowalismy o kradzieży elementów nieczynnej infrastruktury tramwajowej na terenie Zgierza. Złodzieje zdemontowali w pierwszej połowie kwietnia część sieci trakcyjnej w okolicach węzła rozjazdowego Kurak, na którym od linii Łódź – Zgierz – Ozorków odgałęzia się krótka odnoga do pętli Zgierz – pl. Kilińskiego. Urząd Miasta Zgierza nie zamierza przynajmniej do czasu kompleksowego remontu linii odtwarzać skradzionych elementów. Te najprawdopodobniej i tak nie nadawałyby się do dalszej eksploatacji – twierdzi samorząd.

Złodzieje nie ograniczyli się do jednorazowej kradzieży

Na jednym akcie kradzieży działalność złodziei jednak sie nie zakończyła. – W ostatnim czasie doszło na terenie Zgierza do kilku kradzieży sieci trakcyjnej – mówi Anna Warda-Walczyk z Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu (to miejski organ odpowiedzialny za funkcjonowanie komunikacji zbiorowej). – Trwa postępowanie w tej sprawie prowadzone przez Komendę Powiatową Policji w Zgierzu – dodaje. W jej opinii obecnie trudno jest wskazać wartość wyrządzonych szkód.

– Oszacowanie jej będzie możliwe po zakończeniu trwających prac demontażu pozostałej sieci tramwajowej – usłyszeliśmy przy tym od przedstawicielki MUK. Oznacza to, że miasto zdecydowało się na krok podobny do zastosowanego w zeszłym roku przez gminę wiejską Zgierz, a niedawno również przez miasto Ozorków (w tym na terenie gminy wiejskiej Ozorków). Samorządy te też zdemontowały przewód jezdny wraz z pozostałymi elementami zasilania po nasilających się kradzieżach.

Infrastruktura energetyczna praktycznie już nie istnieje

Infrastruktura energetyczna na praktycznie całym podmiejskim odcinku linii 46 w istocie przestała zatem istnieć. W szybkim tempie dalszej degradacji technicznej ulega też torowisko. Choć do wznowienia ruchu niezbędne jest przeprowadzenie remontu, postępujące zanikanie pozostałości po nieczynnej od ponad roku linii nie wskazuje na możliwość szybkiego jego przeprowadzenia.

Mieszkańcy podłódzkich miejscowości muszą zatem korzystać z komunikacji zastępczej. Autobusy kursują rzadziej niż tramwaj przed zawieszeniem, a choć rozkładowy czas przejazdu jest krótszy, punktualność jest znacznie niższa. MPK ma zaś problem ze znalezieniem podwykonawcy, który realizowałby usługi w okresie, w którym tabor spółki jest bardzo intensywnie wykorzystywany.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5