W Zgierzu udało się naprawić na razie tylko jedno z dwóch zniszczonych przez wandali urządzeń do sprzedaży biletów. Miasto planuje jednak rozwijać sieć automatów i ustawić co najmniej trzy kolejne maszyny. Znamy już ich proponowane lokalizacje.
Pod koniec zeszłego roku Zgierz z dość dużą pompą zainaugurował eksploatację pierwszych w tym podłódzkim mieście biletomatów. Dwa urządzenia
zostały nieodpłatnie przekazane do sąsiedniej miejscowości przez łódzkie MPK. Po ustawieniu w nowych lokalizacjach działały jednak tylko przez chwilę. Po dwóch tygodniach eksploatacji „jeżomaty”, jak nazwano w Zgierzu maszyny,
zostały bowiem kompletnie zniszczone.
Różne trasy – różne taryfyWładze Zgierza zapowiadały w grudniu zeszłego roku, że proces przywracania urządzeń do użytku będzie długi i skomplikowany. Przewidywania samorządu niestety okazały się w tym zakresie słuszne. Jeden z automatów – stojący niegdyś krótko przy ul. Fijałkowskiego, w rejonie przystanku kolejowego Zgierz Jaracza – do dziś nie wrócił na swoje miejsce.
Niedawno rozpoczęła się natomiast ponowna sprzedaż w drugim z automatów biletowych. – Został przywrócony jeden z biletomatów przy ul. Witkacego – potwierdza Anna Warda-Walczyk z Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. W urządzeniu można kupić zarówno bilety zgierskie, jak i łódzkie, co jest o tyle istotne, że w liniach zastępczych kursujących za tramwaje linii 45 i 46 także na terenie Zgierza należy kasować bilety Łódzkiego Lokalnego Transportu Zbiorowego. W autobusach linii 6 i 61 obowiązuje natomiast taryfa łamana – na części trasy obowiązują bilety zgierskie (emitowany jest także jednorazowy i okresowy Bilet Łódzko-Zgierski, który jest nieco tańszy niż dwa osobne bilety).
Trwają zapowiadane prace nad pozyskaniem kolejnych biletomatówProblemy z funkcjonowaniem dwóch pierwszych biletomatów nie powstrzymują władz Zgierza przed inwestycją w nowe, podobne maszyny. – Jesteśmy w trakcie prac mających na celu pozyskanie kolejnych biletomatów w ramach nowego projektu – potwierdziła przedstawicielka MUK. Na stronie internetowej organizatora przewozów podano już planowaną lokalizację trzech automatów.
Miałyby one stanąć w okolicy miejskiego targowiska, przy ul. Długiej oraz na pl. Kilińskiego. Ostatni z wymienionych punktów to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w mieście. Kończy się tam trasa nieczynnej linii tramwajowej 45 z Łodzi,
na której ruch ma zostać przywrócony do końca 2021 r.