Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Drobne roboty torowe na nieczynnym węźle Kurak

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Drobne roboty torowe na nieczynnym węźle Kurak
fot. Kasper FiszerTramwaj wjeżdża ze Zgierza do Łodzi
Zgierski MUK przeprowadził niedawno pewne prace w obrębie węzła tramwajowego na Kuraku. To element przygotowań lokalnego samorządu do wznowienia ruchu na trasie Zgierz – Łódź oznaczonej symbolem 45. Na razie nie ma perspektyw, by z tego węzła tramwajem dojechać można było także do Ozorkowa.

Zgierski samorząd przygotowuje się do inwestycji tramwajowej, której efektem ma być wznowienie kursów podmiejskiej linii 45 z Łodzi do pętli Plac Kilińskiego w Zgierzu. Jej kursowanie zostało wstrzymane w lutym 2018 r. w związku ze złym stanem technicznym torów na odcinku od granicy miast do węzła Kurak. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe, które ma wyłonić wykonawcę robót na tym fragmencie trasy, a także na odcinku od Kuraka do pętli.

Nowa zwrotnica na nieczynnym węźle

Niezależnie od tego lokalne władze prowadzą mniejsze działania mające na celu przygotowanie infrastruktury. Jak poinformowali nas czytelnicy, w ostatnich tygodniach pewne roboty wykonywane były na terenie węzła na Kuraku. Potwierdza to miejski organ odpowiedzialny za sprawy związane z komunikacją zbiorową.

– Wymieniona została zwrotnica tramwajowa relacji Kurak – Plac Kilińskiego – mówi Anna Warda-Walczyk z Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. To ruch o tyle zaskakujący, że wszystko wskazuje na to, że po przywróceniu komunikacji do Zgierza węzeł na Kuraku będzie obsługiwał tylko dwa, a nie trzy kierunki – łódzki i zgierski. Wydaje się bowiem mało prawdopodobne, by w najbliższym czasie wznowiony miał być ruch na tramwajowej linii 46 biegnącej do Ozorkowa.

Trudne do rozwiązania kłopoty finansowe

Choć zaangażowanie w sprawę przyszłości trasy ozorkowskiej zapowiedział niedawno marszałek województwa Grzegorz Schreiber, na razie nie osiągnięto żadnego przełomu. Problemem wciąż pozostaje zatem kwestia finansowania niezbędnej modernizacji infrastruktury związana w dużej mierze z kondycją finansową małych gmin, przez które przebiega torowisko. Istotną kwestią jest także częściowa rozbieżność interesów poszczególnych samorządów wynikająca z różnej roli, jaką pełnił w obsłudze ich terenu tramwaj.

Przypomnijmy, że obecnie palącą kwestią wydaje się obsługa komunikacji zastępczej. Łódzkie MPK musi wystawiać coraz więcej autobusów na linie uruchamiane w zamian za zawieszane połączenia tramwajowe, a potencjał kadrowy i taborowy spółki jest istotnie ograniczony. Przedsiębiorstwo próbuje więc znaleźć podwykonawcę.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5