Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Chcemy remontu linii 46, ale ta inwestycja musi poczekać

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-11-18 09:30
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-10 23:00
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Chcemy remontu linii 46, ale ta inwestycja musi poczekać
fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46 w Łodzi
Władze Zgierza zapewniają, że nie porzuciły planów wznowienia komunikacji tramwajowej do północnej dzielnicy miasta – Proboszczewic. Zdegradowana infrastruktura nieczynnej od dwóch lat linii 46 z Łodzi do Ozorkowa pozostanie jednak niewykorzystana jeszcze przez dłuższy czas. Ze względów budżetowych jakiekolwiek wiążące decyzje będą podejmowane dopiero po zakończeniu prac dotyczących krótszej linii 45 do pl. Kilińskiego.

W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy na naszych łamach stanowisko samorządu Ozorkowa w sprawie nieczynnej linii tramwajowej 46 łączącej to miasto ze Zgierzem i Łodzią. Lokalne władze wskazywały w nim, że obecnie nie toczą się żadne rozmowy, które miałyby doprowadzić do wznowienia ruchu na tej trasie, a bierność innych gmin, które zarządzają poszczególnymi fragmentami torowiska, praktycznie uniemożliwia zlecenie niezbędnych inwestycji. Ich koszty są bowiem ogromne, a ograniczenia prawne i tak uniemożliwiłyby Ozorkowowi poniesienie wydatków na prace realizowane poza jego terenem.

Tramwaj to priorytet, ale budżet jest ograniczony

Duży fragment zamkniętego dwa lata temu ciągu znajduje się na terenie Zgierza. – Prezydent naszego miasta jest zainteresowany przywróceniem tramwaju, który obsługiwałby mieszkańców Proboszczewic – zapewnia nas Renata Karolewska odpowiedzialna za kontakty z mediami w Urzędzie Miasta Zgierza. 46 miało bowiem znaczną rolę w skomunikowaniu tej północnej dzielnicy z centrum miasta oraz z Łodzią i umożliwiało, zwłaszcza przed spadkiem parametrów technicznych infrastruktury, sprawne prowadzenie ruchu niezależnie od korków na zatłoczonej drodze krajowej nr 91.

Określiła ona przy tym sprawną komunikację szynową z Łodzią mianem zgierskiego priorytetu. Przypomniała też, że zamiar ponownego uruchomienia przewozów na linii 46 prezydent Przemyslaw Staniszewski ogłaszał już wówczas, gdy miasto pozyskiwało środki na remont krótszej linii 45, której trasa kończy się na zgierskim pl. Kilińskiego. – Na ten moment trudno mówić o konkretnych planach remontu torowiska w stronę Lućmierza i Ozorkowa – zaznacza jednak nasza rozmówczyni. Toczy się natomiast remont linii 45 obsługującej inne dzielnice.

Po zakończeniu prac na linii 45 przyjdzie czas na analizy

Przedstawicielka zgierskiego magistratu tłumaczy, że trwająca inwestycja obejmująca odcinek wspólny obu tras od granicy z Łodzią do węzła rozjazdowego Kurak oraz odnogę od Kuraka do pl. Kilińskiego stanowi bardzo duże obciążenie dla miejskiego busżetu. – Zresztą doprowadzenie do wymiany torowiska na tym odcinku wymagało od prezydenta niemałej determinacji w zdobywaniu dodatkowych środków zewnętrznych – podkreśla. Rzeczywiście zakładany początkowo kosztorys robót okazał się niedoszacowany, a realizacja robót stała się możliwa dopiero po przyznaniu miastu zwiększonej dotacji.

– Myślę, że po zakończeniu trwającej inwestycji będziemy mogli przeanalizować możliwość remontu zgierskiego odcinka linii 46 – powiedziała Renata Karolewska. Na jakiekolwiek konkretne decyzje będziemy więc musieli poczekać jeszcze przynajmniej rok.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5