Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz – Ozorków: Komunikacja za tramwaj po nowemu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
07-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz – Ozorków: Komunikacja za tramwaj po nowemu
fot. Kasper Fiszer
Formalnie nie funkcjonuje już autobusowa komunikacja zastępująca nieczynny od czterech lat tramwaj do Ozorkowa. Linia Z46 zastąpiona została bowiem zgierską „dziesiątką”. Podsumowujemy najważniejsze zmiany w ofercie przewozowej na tej ważnej trasie aglomeracji łódzkiej.

Zgodnie z zapowiedziami wraz z początkiem lutego zmieniła się organizacja autobusowej komunikacji zastępującej tramwaj Łódź – Zgierz – Ozorków. Zlikwidowana została organizowana przez miasto Łódź linia Z46, która funkcjonowała na różnych zasadach od momentu wstrzymania przewozów tramwajowych w 2018 r. Zamiast niej do Ozorkowa można pojechać teraz „dziesiątką”, której organizatorem są Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu.

Nie doszło do radykalnego obniżenia częstotliwości

Podłódzkie samorządy (miasta Zgierz i Ozorków oraz gminy wiejskie o tych samych nazwach) zawarły stosowne porozumienie 28 stycznia, a więc tuż przed wejściem w życie nowych zasad funkcjonowania połączenia. Łączący Zgierz i Ozorków autobus utracił formalny status komunikacji zastępczej. Jego trasa przestała też pokrywać się bezpośrednio z przebiegiem torowiska. Nowy kraniec zgierski wyznaczono pod dworcem kolejowym, zaś ozorkowski – przy Armii Krajowej.

Wbrew pierwotnym założeniom nie zdecydowano się na redukcję częstotliwości do ok. jednego kursu na godzinę, a nowy organizator utrzymał dotychczasowy poziom oferty ok. dwóch kursów na godzinę w dni robocze. Obecnie nie można jednak liczyć na równy takt pomiędzy poszczególnymi odjazdami, a odstępy wahają się od 28 minut w szczycie do przeszło półtorej godziny wieczorem.

Koniec komunikacji nocnej do Łodzi


Jednocześnie MUK utworzył wariant 10S biegnący ze Zgierza do pobliskiej strefy ekonomicznej. W rozkładzie jazdy znalazło się niespełna dwadzieścia par kursów dziennie, które nie są rozłożone równomiernie w ciągu doby. Żadna z linii nowego układu nie jest obsługiwana nocą. Tymczasem linia Z46 funkcjonowała przez całą dobę.

W nocy jej kursy realizowane były na wydłużonej trasie na łódzkie osiedle Radogoszcz. Oznacza to, że przestało funkcjonować nie tylko nocne połączenie Zgierza z Ozorkowem, ale także z Łodzią. Zmiana organizatora przewozów dziennych spowodowała też pewne problemy dla podróżujących z Ozorkowa do Łodzi związane z koniecznością zakupienia drugiego biletu lub skorzystania z droższych niż sam tylko bilet łódzki ofert zintegrowanych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5