Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kondycja PKS-ów. Zamiast przewozów bistro i imprezy okolicznościowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kondycja PKS-ów. Zamiast przewozów bistro i imprezy okolicznościowe
fot. Michał Dadełło, lic. CC BY-SA 4.0
Koleje losu polskich PKS-ów są zadziwiające. Nie wszystkie firmy, które nie wożą już pasażerów, upadły. Część poszukała szczęścia w innych gałęziach gospodarki, m.in. w gastronomii.

Od lat kondycja finansowa szeregu przedsiębiorstw komunikacji samochodowej (PKS) pozostawała zła. Wiele firm działających w segmencie transportu regionalnego upadło, część zmieniła zaś profil działalności, np. PKS Łódź zarządza nieruchomościami i prowadzi stację kontroli pojazdów. Trudno jednak o tak jaskrawy przykład poszukiwania alternatywnych źródeł zarobku, jak działalność PKS Człuchów.

Atrakcyjne ceny – kotletów, nie biletów

Operator wycofywał się sukcesywnie z rynku autobusowego od lat. Już w 2010 r. lokalna prasa informowała o dużych cięciach w rozkładzie jazdy operatora, który nie tylko rozrzedzał kursy, ale też likwidował całe linie. Spółka wycofała się ostatecznie z obsługi połączeń regularnych całkowicie. Nie zniknęła jednak z rynku i wciąż prowadzi stację kontroli pojazdów.

Nie było to jednak jedyne źródło przychodów przedsiębiorstwa po zawieszeniu komunikacji. Dawny przewoźnik prowadził bowiem lokal „Bistro Caffee”. – Nasze ceny są wyjątkowo atrakcyjne, a jedzenie wyjątkowo smaczne – zachęcał PKS na swojej stronie internetowej. Zastrzegał, że niewielkiej restauracji nie nalezy mylić z barem, bo oprócz dań typu fast food serwuje ona także inne posiłki, a także desery i dobrą kawę.

PKS organizatorem imprez, a nie dojazdu na nie

Spółka kojarzona głównie z obsługą połączeń autobusowych zapraszała także do skorzystania z jej oferty dotyczącej imprez okolicznościowych. W lokalu PKS odbywały sie przyjęcia rodzinne i firmowe: imieniny, komunie, bankiety itp. Atutem miała być lokalizacja bistro przy obwodnicy czy wykorzystywanie składników dobrej jakości i wyłącznie pochodzenia naturalnego.

Człuchowski PKS nie odpowiedział nam na pytania dotyczące swojej dalszej działalności. Wybrany przez spółkę model biznesowy mógł się jednak okazać w trakcie pandemii co najmniej równie trudny, co obsługa regularnych linii komunikacyjnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5