Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Zamość: Upadł nie tylko PKS. Pasażerów nie wozi też Autonaprawa

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-01-22 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zamość: Upadł nie tylko PKS. Pasażerów nie wozi też Autonaprawa
fot. Michał Szymajda
Na złą sytuację transportową mieszkańców Zamojszczyzny wpływa nie tylko niedawny upadek PKS Zamość, ale także likwidacja wszystkich kursów Autonaprawy. Po niemal 70 latach Spółdzielnia Pracy Kierowców i Pracowników Samochodowych przestała istnieć. Na terenie jej bazy trwa budowa bloków.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy na naszych łamach o problemach pasażerów ze wschodniej części województwa lubelskiego związanych z ogłoszoną w tym miesiącu upadłością PKS Zamość. Szybko po decyzji sądu przewoźnik wstrzymał wszystkie swoje kursy. Właściciel spółki, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, tłumaczył, że od lat przynosiła ona straty, a działania mające na celu przywrócenie jej płynności finansowej zakończyły się fiaskiem.

Deweloper buduje już bloki

Dawniej PKS miał jednak na Zamojszczyźnie bardzo silnego konkurenta – spółdzielnię Autonaprawa. Przedsiębiorstwo o niecodziennej nazwie obsługiwało szereg połączeń lokalnych. Nie można jednak liczyć na to, że przewoźnik przejmie trasy, z których zniknął właśnie PKS, bo... również on nie prowadzi już działalności przewozowej. – Spółdzielnia Pracy Autonaprawa nie wykonuje kursów od ponad roku – potwierdziła Anna Wróblewska, dawniej prezes Autonaprawy.

– Sytuacja ekonomiczna była trudna już od kilku lat – opisuje nasza rozmówczyni. – W styczniu 2019 spółdzielnia została zlicytowana, a dziś nie ma już śladu po jej siedzibie – dodaje. Teren ten przejął lokalny deweloper, który buduje na nim bloki.

Skutki likwidacji odczuwalne w pięciu powiatach

Autonaprawa to jedna z najdłużej funkcjonujących na rynku transportowym spółdzielni. Powstała w 1950 r. z połączenia trzech przedsiębiorstw prowadzących na południowo-wschodniej Lubelszczyźnie działalność przewozową w okresie tużpowojennym. Budowa zlicytowanej niedawno bazy rozpoczęła się w 1957 r. Jeszcze niedawno spółdzielnia uruchamiała ok. 300 kursów dziennie, które obsługiwały miejscowości na terenie pięciu powiatów: zamojskiego, hrubieszowskiego, krasnystawskiego, biłgorajskiego i tomaszowskiego.

Przewoźnik miał też w ofercie kursy wyjeżdżające poza województwo lubelskie – do Niska. Ważnym elementem działalności Autonaprawy była także realizacja zamkniętych kursów szkolnych. Jednocześnie przedsiębiorstwo świadczyło również usługi z zakresu napraw samochodowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZTM Warszawa podsumowuje rok 2019: większe wpływy, mniej gapowiczów

Prawo & Finanse

ZTM Warszawa podsumowuje rok 2019: większe wpływy, mniej gapowiczów

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2020

ARP kupi autobusowe Rafako. Kolejny państwowy producent autobusów?

Prawo & Finanse

ARP kupi autobusowe Rafako. Kolejny państwowy producent autobusów?

Jakub Dybalski 21 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5