Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zagospodarowanie pl. Defilad. Kanał techniczny bardzo drogi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zagospodarowanie pl. Defilad. Kanał techniczny bardzo drogi
fot. WUJedna ze zwycięskich prac konkursowych
Warszawa otworzyła oferty w przetargu na budowę kanału technologicznego na placu Defilad, w którym zostaną zgrupowane wszelkie instalacje techniczne. To wstęp do zagospodarowania i ucywilizowania całego placu, na którym przewidziano atrakcyjną przestrzeń publiczną jako nowego placu Centralnego. Zamówieniem zainteresowany jest jedynie jeden podmiot, a jego oferta ponad dwukrotnie przewyższa zaplanowany budżet.

Przedmiotem zamówienia prowadzonego przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta jest budowa kanału zbiorczego do prowadzenia infrastruktury technicznej na pl. Defilad w ramach przygotowania terenu do programu zabudowy terenu wokół Pałacu Kultury i Nauki. Będzie się on składał z dwóch oddzielnych kanałów – kablowego oraz wodociągowo-ciepłowniczego. Jego długość wyniesie 850 m.

Jak informuje zamawiający, głównym założeniem projektu kanału zbiorczego jest uwolnienie terenów wokół Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie w tym placu Defilad od sieci i instalacji, które obecnie są tam zlokalizowane. Rolą kanału jest uporządkowane przeprowadzenie sieci, instalacji i przewodów teletechnicznych przez cały teren oraz umożliwienie korzystania z tych sieci przyszłym odbiorcom.

Przed weekendem minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma IDS-BUD, która roboty wyceniła na 90,2 mln zł brutto. To znacznie powyżej budżetu zamawiającego, który prace wycenił na 39,3 mln zł brutto. Zamawiający będzie musiał podjąć decyzję, czy zwiększać budżet, czy unieważnić postępowanie.

Wykonanie kanału to jeden z warunków dla zagospodarowania placu Defilad. W listopadzie zeszłego roku w ramach międzynarodowego konkursu wybrano pięć prac na projekt placu Centralnego, czyli nowego placu Defilad. Projektanci zostaną zaproszeni do dalszych negocjacji, a finalny projekt będzie też efektem zeszłorocznych konsultacji społecznych po konkursie. W I połowie września Urząd Miasta poinformował o trwającej ocenie ofert złożonych po etapie negocjacji. Mimo zapowiedzi Ratusz nie pokazał jednak ostatecznej koncepcji zagospodarowania placu.

Ciągnący się temat zagospodarowania placu spadnie więc najpewniej na kadencję prezydenta-elekta Rafała Trzaskowskiego. Sama przebudowa placu, zgodnie z obowiązującą Wieloletnią Prognozą Finansową, jest zaplanowana na lata 2021-2022. W tym roku prowadzony był też przetarg na budowę Muzeum Sztuki Nowoczesnej, które ma stanąć przy placu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza zagospodarowanie pl. Defilad. Najpierw kanał techniczny

Przestrzeń

Warszawa wybiera plac Defilad. Aż 5 prac zwycięskich

Przestrzeń

Warszawa wybiera plac Defilad. Aż 5 prac zwycięskich

Witold Urbanowicz 06 listopada 2017

Zobacz również:

Rusza zagospodarowanie pl. Defilad. Najpierw kanał techniczny

Przestrzeń

Warszawa wybiera plac Defilad. Aż 5 prac zwycięskich

Przestrzeń

Warszawa wybiera plac Defilad. Aż 5 prac zwycięskich

Witold Urbanowicz 06 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5