Tramwaje Śląskie po zwiększeniu budżetu rozstrzygnęły przetarg na przebudowę trasy tramwajowej do pętli Mikulczyce. Prace obejmą ok. 3,1 km toru pojedynczego i potrwają rok.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w Zabrzu od pętli Mikulczyce do skrzyżowania ul. Mikulczyckiej z ul. Dygasińskiego. Odcinek obejmuje ok. 3 100 mtp. Zakres robót obejmuje prace związane z przebudową torowiska tramwajowego w kilometrażu 0+000 ÷ 0+154,5 oraz 0+591,8 ÷ 3+466,5. Fragment torowiska przy ul. Przystankowej w kilometrażu 0+154,5 ÷ 0+591,8 będzie realizowany w ramach odrębnego zadania – budowy centrum przesiadkowego.
Nowe torowisko zostanie zabudowane tłuczniem na podkładach strunobetonowych albo z prefabrykowanych płyt żelbetowych. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna. Układ torów i przystanków pozostanie ten sam. Na pętli przewidziano dwa tory wjazdowe.
Termin składania ofert minął pod koniec maja. Wystartowało dziesięć firm z ofertami na kwoty od 27,8 mln zł do 37,6 mln zł brutto. To więcej, niż budżet zamawiającego, określony na 17,9 mln zł. Tramwaje Śląskie postanowiły jednak zwiększyć środki i w ostatnich dniach rozstrzygnęły postępowanie. Wygrała firma NJN Damian Kłosek z Knurowa, która złożyła najtańszą propozycję.
Teraz wynik musi uprawomocnić się. Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.
Pętla Mikulczyce po przebudowie, mat. TŚ
Zakres prac, mat. TŚ