Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zabrze: Wracają tramwaje na trasie do Biskupic. Piątka w przebraniu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
15-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zabrze: Wracają tramwaje na trasie do Biskupic. Piątka w przebraniu
fot. Tramwaje Śląskie
Coraz bliżej do zakończenia modernizacji torowisk tramwajowych w centrum Zabrza. W najbliższy weekend (16-17 maja) likwidowany będzie rozjazd technologiczny i od poniedziałku tramwaje będą kursować między centrum Zabrza a Biskupicami po nowym torowisku. Tymczasowo jednak będzie to linia nr 29, a nie nr 5. Rozpoczynające się prace w Biskupicach, spowodują bowiem, że „piątka” od Bytomia dojedzie tylko do pętli Biskupice.

W połowie marca przywrócony został ruch tramwajów linii nr 3 do Mikulczyc, ale na trasie linii nr 5 wciąż była przeszkoda, uniemożliwiająca wznowienie ruchu „piątki”.
– Problemem była studnia teletechniczna pod jednym z torów w rejonie skrzyżowania ul. Bytomskiej i Stalmacha, i znajdująca się w niej infrastruktura. Po długich miesiącach uzgodnień, ustaleń, prac projektowych i przełączeniowych ostatecznie studnia została zamknięta, i wykonawca ułożył brakujący do wznowienia ruchu fragment toru – informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie. Bardzo podobny problem wstrzymał prace przy budowie nowego łuku torowego łączącego torowisko w ul. Powstańców Śląskich i ul. Wolności. Tu prace wciąż się toczą, choć też dobiegają końca.

Choć do zakończenia wszystkich robót jeszcze nieco brakuje, to układ torowy niezbędny do ruchu linii nr 5 jest gotowy do eksploatacji. Aby tak się stało konieczne jest rozebranie rozjazdu technologicznego przed skrzyżowaniem ul. Bytomskiej z ul. Stalmacha, a do tego niezbędne jest czasowe wstrzymanie ruchu. – Ze względu na to, iż niebawem ruszą prace modernizacyjne na kolejnym fragmencie linii nr 5, tym razem w dzielnicy Biskupice, zdecydowaliśmy, że przy jednym wyłączeniu ruchu nie tylko zlikwidowany zostanie niepotrzebny już rozjazd, ale zamontowany zostanie rozjazd na krańcu następnego odcinka. Chodzi o to, żeby pasażerowie już mogli się przyzwyczajać do nowej organizacji ruchu. W innym przypadku teraz wznowilibyśmy ruch „piątki” na całej jej trasie, a za jakieś dwa tygodnie znów wprowadzali ograniczenia, co powodowałoby dodatkowy chaos – wyjaśnia Andrzej Zowada.

W związku z tym od godz. 04:00 w sobotę 16 maja do godz. 03:00 w poniedziałek 18 maja tramwaje linii nr 5 będą kursować wg specjalnych rozkładów jazdy na skróconej trasie: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla. Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-5, kursująca na odcinku: Zabrze Stalmacha – Zabrze Biskupice pętla, zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy.

Od pierwszych kursów w poniedziałek 18 maja do odwołania po zabrzańskiej stronie linię nr 5 zastąpi linia nr 29. Organizacja ruchu tramwajowego na połączeniu Bytomia i Zabrza będzie wyglądać w następujący sposób: dwukierunkowe tramwaje linii nr 29 będą kursować w relacji Zabrze Zaborze pętla – Zabrze Biskupice Zamkowa, tramwaje linii nr 5 będą kursować w relacji Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla, tramwaje linii nr 30 będą kursować wg zmienionego rozkładu jazdy na stałej trasie: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla. Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-5, kursująca na trasie: Zabrze Biskupice pętla – Zabrze Goethego.

Prace przy realizacji zadania związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami mają zostać ukończone najpóźniej do końca czerwca 2020 r. Roboty budowlane przy realizacji zadania związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz z rozjazdami rozpoczną się jeszcze w maju. Oba zadania są elementami projektu unijnego.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Mobilność

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Redakcja/inf. pras. 15 kwietnia 2025

Pesa i Modertrans dzielą się zamówieniem na 777 mln złotych

Komunikacja

Będzin: Niebawem remont linii do Czeladzi i zajezdni

Przestrzeń

Będzin: Niebawem remont linii do Czeladzi i zajezdni

Przemysław Farsewicz 28 stycznia 2025

Tramwaje Śląskie wybrały dostawców nowych tramwajów

Komunikacja

Zobacz również:

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Mobilność

Duże zmiany w kursowaniu Tramwajów Śląskich

Redakcja/inf. pras. 15 kwietnia 2025

Pesa i Modertrans dzielą się zamówieniem na 777 mln złotych

Komunikacja

Będzin: Niebawem remont linii do Czeladzi i zajezdni

Przestrzeń

Będzin: Niebawem remont linii do Czeladzi i zajezdni

Przemysław Farsewicz 28 stycznia 2025

Tramwaje Śląskie wybrały dostawców nowych tramwajów

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij