Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu Wolności od Floriana do granicy z Rudą Śląską. Roboty, które mają być prowadzone przy maksymalnym zachowaniu ruchu, potrwają ok. roku.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od skrzyżowania z ul. Floriana (Browaru) do granicy z Rudą Śląską. Prace obejmą ok. 8000 mtp. Torowisko w większości na tym odcinku jest dwutorowe. Zakres robót oddzielono na trzy odcinki. Dzielą je odcinki powstałe już w ramach DTŚ.
Pierwszy przebudowywany odcinek rozpoczyna się w rejonie Browaru przy ul. Wolności w Zabrzu, na wysokości przystanku Zabrze Św. Floriana, a kończy za peronem Zaborze Elektrociepłownia, na wysokości budynku przy ul. Wolności 418. Drugi odcinek rozpoczyna się około 150 metrów przed skrzyżowaniem ul. Wolności z ul. Jerzego Wyciska, na wysokości budynku przy ul. Wolności 446. Przylega do niego pętla Lompy oraz około 120-metrowy odcinek torowiska na wschód za nią. Koniec zakresu wyznacza wjazd pod market ALDI. Trzeci, ostatni odcinek rozpoczyna się około 150 metrów na wschód od skrzyżowania ul. Wolności z wiaduktem nad DTŚ (naprzeciw marketu Lidl), na wysokości budynku przy ul. Wolności 518 i biegnie do granicy miast Zabrze i Ruda Śląska. Koniec zakresu zadania wyznacza początek nowo wybudowanego odcinka torowiska w mieście Ruda Śląska (w miejscu pierwszego słupa trakcyjnego posadowionego około 40 metrów na wschód od skrzyżowania ul. Zabrzańskiej z ul. Chryzantem).
Torowisko w zdecydowanej większości zaprojektowane jest w śladzie istniejącym, z zachowaniem skrajni. Założono wykonanie torowiska klasycznego z drenażem w osi torowiska. Remontowane będą też perony tramwajowe. Odcinek jednotorowy na wysokości Rymera będzie zastąpiony dwutorowym. Pętla Lompy została zaprojektowana jako dwutorowa – z wjazdem z dwóch stron. Na końcu zakresu projektu w rejonie granicy Zabrza i Rudy Śląskiej wydłużono projektowaną linią dwutorową o ok. 120m na wschód.
Pętla Zaborze, mat. TŚTermin składania ofert mija 11 października. O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na roboty przeznaczono 12 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego.