Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zabrze: Torowisko w stronę Rudy Śląskiej zostanie przebudowane. Rusza przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-09-08 16:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zabrze: Torowisko w stronę Rudy Śląskiej zostanie przebudowane. Rusza przetarg
fot. Google Street Map
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu Wolności od Floriana do granicy z Rudą Śląską. Roboty, które mają być prowadzone przy maksymalnym zachowaniu ruchu, potrwają ok. roku.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od skrzyżowania z ul. Floriana (Browaru) do granicy z Rudą Śląską. Prace obejmą ok. 8000 mtp. Torowisko w większości na tym odcinku jest dwutorowe. Zakres robót oddzielono na trzy odcinki. Dzielą je odcinki powstałe już w ramach DTŚ.

Pierwszy przebudowywany odcinek rozpoczyna się w rejonie Browaru przy ul. Wolności w Zabrzu, na wysokości przystanku Zabrze Św. Floriana, a kończy za peronem Zaborze Elektrociepłownia, na wysokości budynku przy ul. Wolności 418. Drugi odcinek rozpoczyna się około 150 metrów przed skrzyżowaniem ul. Wolności z ul. Jerzego Wyciska, na wysokości budynku przy ul. Wolności 446. Przylega do niego pętla Lompy oraz około 120-metrowy odcinek torowiska na wschód za nią. Koniec zakresu wyznacza wjazd pod market ALDI. Trzeci, ostatni odcinek rozpoczyna się około 150 metrów na wschód od skrzyżowania ul. Wolności z wiaduktem nad DTŚ (naprzeciw marketu Lidl), na wysokości budynku przy ul. Wolności 518 i biegnie do granicy miast Zabrze i Ruda Śląska. Koniec zakresu zadania wyznacza początek nowo wybudowanego odcinka torowiska w mieście Ruda Śląska (w miejscu pierwszego słupa trakcyjnego posadowionego około 40 metrów na wschód od skrzyżowania ul. Zabrzańskiej z ul. Chryzantem).

Torowisko w zdecydowanej większości zaprojektowane jest w śladzie istniejącym, z zachowaniem skrajni. Założono wykonanie torowiska klasycznego z drenażem w osi torowiska. Remontowane będą też perony tramwajowe. Odcinek jednotorowy na wysokości Rymera będzie zastąpiony dwutorowym. Pętla Lompy została zaprojektowana jako dwutorowa – z wjazdem z dwóch stron. Na końcu zakresu projektu w rejonie granicy Zabrza i Rudy Śląskiej wydłużono projektowaną linią dwutorową o ok. 120m na wschód.


Pętla Zaborze, mat. TŚ

Termin składania ofert mija 11 października. O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na roboty przeznaczono 12 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5