Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargi na przebudowę trasy tramwajowej do pętli Mikulczyce. Prace obejmą ok. 3,1 km toru pojedynczego i potrwają rok. Postepowanie cieszy się dużym zainteresowaniem, choć wszystkie oferty przewyższają budżet.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w Zabrzu od pętli Mikulczyce do skrzyżowania ul. Mikulczyckiej z ul. Dygasińskiego. Odcinek obejmuje ok. 3 100 mtp. Zakres robót obejmuje prace związane z przebudową torowiska tramwajowego w kilometrażu 0+000 ÷ 0+154,5 oraz 0+591,8 ÷ 3+466,5. Fragment torowiska przy ul. Przystankowej w kilometrażu 0+154,5 ÷ 0+591,8 będzie realizowany w ramach odrębnego zadania – budowy centrum przesiadkowego.
Nowe torowisko zostanie zabudowane tłuczniem na podkładach strunobetonowych albo z prefabrykowanych płyt żelbetowych. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna. Układ torów i przystanków pozostanie ten sam. Na pętli przewidziano dwa tory wjazdowe.
Dzisiaj (26 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało dziesięć firm. Najtańszą propozycję złożyła firma NJN Damian Kłosek z Knurowa – opiewa ona na kwotę 27,789 mln zł brutto. Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Drogopol-ZW i KZN Rail proponują 28,372 mln zł, NDI – 28,394 mln zł, ZUE – 29,254 mln zł, Tor-Krak – 29,741 mln zł, konsorcjum firm Spec Bruk i Progreg Budownictwo – 29,811 mln zł, Budimex – 36,346 mln zł, Tor-Kar-Sson – 36,376 mln zł, PORR – 36,450 mln zł, Colas Rail Polska – 37,551 mln zł.
Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na 17,874 mln zł. O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Wszyscy zaproponowali 84 miesiące gwarancji. Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.
Pętla Mikulczyce po przebudowie, mat. TŚ
Zakres inwestycji, mat. TŚ