Gmina Ząbkowice Śląskie ogłosiła przetarg na zakup siedmiu autobusów hybrydowych o długości 10,5-12,5 m. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca lipca 2020 r. i będą obsługiwać planowaną do uruchomienia komunikację gminna.
Przedmiotem przetargu jest zakup siedmiu autobusów hybrydowych. Długość pojazdów określono na 10,5-12,5 m, a pojemność na 54 osób (w tym 38 na miejscach siedzących, łącznie ze składanymi oraz miejscem dla kierowcy). Siedzenia, przed którymi nie ma innych siedzeń lub ograniczników mają być wyposażone w biodrowe pasy bezpieczeństwa, Wymagane są drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0, otwierane do wnętrza pojazdu. Przynajmniej jedne drzwi powinny mieć szerokość 1200 mm. Pojazd ma być niskopodłogowy z wejściem na poziomie 350 mm oraz wysuwaną bądź odkładaną pochylnią o minimalnej nośności 300 kg. W pojeździe przewidziano wentylację mechaniczną, ogrzewanie i klimatyzację. Okna mają być przesuwne bądź uchylne, a dodatkowo zabezpieczone przez uszkodzeniami przez wandali. Wyposażenie obejmuje monitoring, wyświetlacze zewnętrzne, kasowniki, defibrylator.
Wymagany jest silnik diesla o mocy min. 145 kW. Moc silnika elektrycznego określono na min. 100 kW. Założono możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym (z wyłączonym silnikiem spalinowym) na odcinku min. 250 m, w tym możliwość automatycznego podjeżdżania i odjeżdżania z przystanków wyłącznie na napędzie elektrycznym (bez użycia silnika spalinowego). Energia elektryczna musi być generowana do magazynu energii podczas hamowania na zasadzie rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz musi pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego. Magazyny energii mają nie wymagać ładowania na terenie zajezdni.
Termin składania ofert mija 29 listopada. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej pięć hybryd spalinowo-elektrycznych. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie paliwa (10%), okres gwarancji na prawidłową pracę i właściwy stan techniczny układu napędowego (10%), magazynów energii (5%), elementów nadwozia i szkielet kratownicy (5%), całego autobusu wraz z urządzeniami i oprogramowaniem (10%). Zamówienie w całości ma zostać zrealizowane do końca lipca 2020 r.
Jednocześnie kilka miesięcy temu gmina opublikowała wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze zawarcia umowy o świadczenie usług przewozowych. Przewidywana data rozpoczęcia realizacji umowy to 1 września 2020 r., a jej okres to 72 miesiące.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.