Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ząbki pomostowo z PKS Grodzisk. Obniżka PIT problemem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ząbki pomostowo z PKS Grodzisk. Obniżka PIT problemem
fot.
W Ząbkach najprawdopodobniej znów nie udało się rozstrzygnąć przetargu na obsługę lokalnej komunikacji miejskiej. Jedyna oferta przekroczyła budżet. Podwarszawskie miasto tłumaczy, że nie może go podnieść, bo rządowa obniżka PIT spowoduje w budżecie miasta dziurę, na którą nie było przygotowane.

Oficjalnej informacji o unieważnieniu przetargu rozpisanego pod koniec sierpnia jeszcze nie ma. W poniedziałek otwarto jedyną złożoną ofertę. PKS Grodzisk Mazowiecki zaproponował wykonywanie usługi za 9 231 448,36 zł brutto. To sporo więcej niż planowało wydać miasto (8 326 500 zł brutto).

To już drugi taki przetarg w Ząbkach. Od czerwca miasto szukało przewoźnika na trzy istniejące linie, a także czwartą, którą planowano dopiero uruchomić. Ich obsługa miała trwać cztery lata. Ale PKS Grodzisk i PKS Tarnobrzeg złożyły oferty znacznie przekraczające budżet. Teraz miasto zrezygnowało z czwartej linii, ale nie wystarczyło to, by cena jedynej oferty zmieściła się w budżecie.

Na razie Ząbki poinformowały o powierzeniu na dwa miesiące, na zasadzie umowy pomostowej, przewozów firmie z Grodziska. Zarobi za to ok. 525 tys. zł.

W uzasadnieniu powierzenia przewozów w trybie z wolnej ręki Ząbki wskazują na problem z rozstrzygnięciem przetargu i brak możliwości podniesienia budżetu.

„W dniu 26 lipca 2019 r. została opublikowana ustawa z dnia 4 lipca o zmianie ustawy o podatku dochodowym oraz o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz.U.2019.1394), która weszła w życie z dniem 1 sierpnia 2019 i jej skutki w sposób znaczący wpłynęły na planowane dochody jednostek samorządu terytorialnego w tym wpływy budżetowe Miasta Ząbki w roku bieżącym i w latach kolejnych. Jest to okoliczność, której zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć. Ponieważ, ceny ofertowe (rynkowe) przekroczyły znacznie kwotę szacunkową, a nowe uwarunkowania prawne przyczyniające się do zmniejszenia wpływów do budżetu miasta Ząbki, a co za tym idzie ograniczenia możliwości finansowania wydatków bieżących w III i IV kwartale 2019 r. oraz latach kolejnych nie ma możliwości zwiększenia środków i rozstrzygnięcia przetargu” – czytamy w uzasadnieniu, które dotyczy jeszcze pierwszego zamówienia, ale ta sama sytuacja powtórzyła się w poniedziałek.

Chodzi o zmiany w przepisach obniżające podatek PIT (z 18 do 17 proc.) i ustanawiające zerowy PIT dla osób do 26. roku życia wprowadzone przez rząd PIS. Mniej więcej połowa wpływów z PIT-u wraca do samorządów (ok. 38 proc. do gmin, a 10 proc. do powiatów), więc to ich budżety się zmniejszą (Warszawa wyliczyła stratę na ok. 900 mln zł rocznie, Kraków na ok. 250 mln zł, a Wrocław na ponad 200 mln zł). Co więcej nie mogły się na to przygotować, bo politycy PIS na pomysł wpadli przed wyborami europejskimi. To oznacza mniej pieniędzy na wydatki. W Ząbkach konkretnie rezygnację z linii „Ząbki–4”.

Ząbki korzystają z komunikacji organizowanej przez warszawski ZTM, ale maja też wspomniane trzy linie, które łączą miasto m.in. z centrum handlowym w Markach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lublin inwestuje w 20 trolejbusów dzięki wsparciu unijnemu

Komunikacja

Lublin inwestuje w 20 trolejbusów dzięki wsparciu unijnemu

Maciej Mikulski 27 maja 2025

Bukowiec: Coraz bliżej zintegrowanego biletu kolejowego

Prawo & Finanse

Wolański: Zbudujmy transport powiatowy od nowa

Prawo & Finanse

Wolański: Zbudujmy transport powiatowy od nowa

Roman Czubiński 05 marca 2024

Zobacz również:

Ząbki z umową z PKS Grodzisk i PKS Gostynin na obsługę komunikacji

Przestrzeń

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Przestrzeń

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Witold Urbanowicz 22 września 2019

Pozostałe z wątku:

Lublin inwestuje w 20 trolejbusów dzięki wsparciu unijnemu

Komunikacja

Lublin inwestuje w 20 trolejbusów dzięki wsparciu unijnemu

Maciej Mikulski 27 maja 2025

Bukowiec: Coraz bliżej zintegrowanego biletu kolejowego

Prawo & Finanse

Wolański: Zbudujmy transport powiatowy od nowa

Prawo & Finanse

Wolański: Zbudujmy transport powiatowy od nowa

Roman Czubiński 05 marca 2024

Zobacz również:

Ząbki z umową z PKS Grodzisk i PKS Gostynin na obsługę komunikacji

Przestrzeń

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Przestrzeń

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Witold Urbanowicz 22 września 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij