Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ząbki pomostowo z PKS Grodzisk. Obniżka PIT problemem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Ząbki pomostowo z PKS Grodzisk. Obniżka PIT problemem
fot.
W Ząbkach najprawdopodobniej znów nie udało się rozstrzygnąć przetargu na obsługę lokalnej komunikacji miejskiej. Jedyna oferta przekroczyła budżet. Podwarszawskie miasto tłumaczy, że nie może go podnieść, bo rządowa obniżka PIT spowoduje w budżecie miasta dziurę, na którą nie było przygotowane.

Oficjalnej informacji o unieważnieniu przetargu rozpisanego pod koniec sierpnia jeszcze nie ma. W poniedziałek otwarto jedyną złożoną ofertę. PKS Grodzisk Mazowiecki zaproponował wykonywanie usługi za 9 231 448,36 zł brutto. To sporo więcej niż planowało wydać miasto (8 326 500 zł brutto).

To już drugi taki przetarg w Ząbkach. Od czerwca miasto szukało przewoźnika na trzy istniejące linie, a także czwartą, którą planowano dopiero uruchomić. Ich obsługa miała trwać cztery lata. Ale PKS Grodzisk i PKS Tarnobrzeg złożyły oferty znacznie przekraczające budżet. Teraz miasto zrezygnowało z czwartej linii, ale nie wystarczyło to, by cena jedynej oferty zmieściła się w budżecie.

Na razie Ząbki poinformowały o powierzeniu na dwa miesiące, na zasadzie umowy pomostowej, przewozów firmie z Grodziska. Zarobi za to ok. 525 tys. zł.

W uzasadnieniu powierzenia przewozów w trybie z wolnej ręki Ząbki wskazują na problem z rozstrzygnięciem przetargu i brak możliwości podniesienia budżetu.

„W dniu 26 lipca 2019 r. została opublikowana ustawa z dnia 4 lipca o zmianie ustawy o podatku dochodowym oraz o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz.U.2019.1394), która weszła w życie z dniem 1 sierpnia 2019 i jej skutki w sposób znaczący wpłynęły na planowane dochody jednostek samorządu terytorialnego w tym wpływy budżetowe Miasta Ząbki w roku bieżącym i w latach kolejnych. Jest to okoliczność, której zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć. Ponieważ, ceny ofertowe (rynkowe) przekroczyły znacznie kwotę szacunkową, a nowe uwarunkowania prawne przyczyniające się do zmniejszenia wpływów do budżetu miasta Ząbki, a co za tym idzie ograniczenia możliwości finansowania wydatków bieżących w III i IV kwartale 2019 r. oraz latach kolejnych nie ma możliwości zwiększenia środków i rozstrzygnięcia przetargu” – czytamy w uzasadnieniu, które dotyczy jeszcze pierwszego zamówienia, ale ta sama sytuacja powtórzyła się w poniedziałek.

Chodzi o zmiany w przepisach obniżające podatek PIT (z 18 do 17 proc.) i ustanawiające zerowy PIT dla osób do 26. roku życia wprowadzone przez rząd PIS. Mniej więcej połowa wpływów z PIT-u wraca do samorządów (ok. 38 proc. do gmin, a 10 proc. do powiatów), więc to ich budżety się zmniejszą (Warszawa wyliczyła stratę na ok. 900 mln zł rocznie, Kraków na ok. 250 mln zł, a Wrocław na ponad 200 mln zł). Co więcej nie mogły się na to przygotować, bo politycy PIS na pomysł wpadli przed wyborami europejskimi. To oznacza mniej pieniędzy na wydatki. W Ząbkach konkretnie rezygnację z linii „Ząbki–4”.

Ząbki korzystają z komunikacji organizowanej przez warszawski ZTM, ale maja też wspomniane trzy linie, które łączą miasto m.in. z centrum handlowym w Markach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Ząbki z umową z PKS Grodzisk i PKS Gostynin na obsługę komunikacji

Przestrzeń

Ząbki z umową z PKS Grodzisk i PKS Gostynin na obsługę komunikacji

Witold Urbanowicz 31 października 2019

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Przestrzeń

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Witold Urbanowicz 22 września 2019

Dwóch chętnych na operatora komunikacji w Ząbkach pod Warszawą

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Ząbki z umową z PKS Grodzisk i PKS Gostynin na obsługę komunikacji

Przestrzeń

Ząbki z umową z PKS Grodzisk i PKS Gostynin na obsługę komunikacji

Witold Urbanowicz 31 października 2019

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Przestrzeń

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Witold Urbanowicz 22 września 2019

Dwóch chętnych na operatora komunikacji w Ząbkach pod Warszawą

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5