Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Za kilka dni w Poznaniu ruszy modernizacja tramwajowej Trasy Kórnickiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Modernizacja tramwajowej Trasy Kórnickiej w Poznaniu ma rozpocząć się 17 października tego roku. Poznańskie Inwestycje Miejskie szacują, że właściwe prace zakończą się jesienią przyszłego roku. Remont sprawi, że tramwaje przyspieszą, a na trasie pojawi się także zupełnie nowy przystanek o nazwie Łacina.

Na dzisiejszej (7.10) konferencji prasowej dotyczącej modernizacji Trasy Kórnickiej w Poznaniu, przedstawiciele miejskich jednostek przekazali najnowsze informacje dotyczące tego, kiedy rozpocznie się remont torowiska od ulicy Jana Pawła II do przystanku osiedle Lecha.

Start prac 17 października

– Prace modernizacyjne rozpoczną się 17 października co będzie skutkowało wyłączeniem ruchu tramwajowego między Osiedlem Lecha a węzłem Kórnicka. Dwie linie tramwajowe, które obecnie kursują tą trasą zostaną skierowane objazdami – przekazał Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Ostatni etap większej inwestycji

– Jest to trzeci, a zarazem ostatni etap większej inwestycji obejmującej zarówno budowę odcinka nowej trasy tramwajowej jak i modernizację torowisk na Górnym Tarasie Rataj. Dwa z trzech etapów zostały już wykonane, a teraz przystępujemy do realizacji ostatniego, trzeciego etapu tej inwestycji. Uprzedzając ewentualne pytania o to, dlaczego realizujemy tę inwestycję teraz, muszę przypomnieć, że torowisko między węzłem Kórnicka, a przystankiem Osiedla Lecha jest w bardzo złym stanie, czego efektem jest wprowadzenie lokalnych ograniczeń prędkości – powiedział Jan Gosiewski.

Gosiewski przypomniał też, że poza stanem torowiska, drugim ważnym powodem jak najszybszej realizacji tego zadania jest kwestia unijnego dofinansowania. W związku z tym cała inwestycja musi zostać zrealizowana i rozliczona do końca 2023 roku. – Został nam więc rok i kwartał na to, by zrealizować to zadanie – dodał dyrektor poznańskiego ZTM.

Modernizacja przystanków i budowa nowego

– Efektem przeprowadzonego postępowania przetargowego jest podpisanie umowy z generalnym wykonawcą na kwotę około 72 milionów złotych. Prace obejmą modernizację sieci tramwajowej, a więc wymianę sieci trakcyjnej i torowiska. Pasażerowie zyskają nowy przystanek o nazwie Łacina. Reszta przystanków zostanie zmodernizowana, a przystanek Polanka poza modernizacją zostanie także przeniesiony w rejon ulicy Milczańskiej. Myślimy, że całość inwestycji zostanie zakończona jesienią przyszłego roku – powiedział Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Więcej o samym zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Prace wymuszą zmiany w komunikacji

Zmiany w komunikacji tramwajowej będą dotyczyły linii numer 5 i 18. „Piątka” z ronda Rataje będzie kursować ulicami Zamenhofa i Hetmańską do Unii Lubelskiej, z kolei „osiemnastka” od przystanku Piaśnicka Rynek pojedzie przez Chartowo, Żegrze, Hetmańską i Zamenhofa do ronda Rataje, a następnie stałą trasą przez Królowej Jadwigi, most Dworcowy, Kaponierę i Dąbrowskiego na Ogrody. Linia nr 17 będzie zawieszona.

W celu umożliwienia jak najłatwiejszych przesiadek pomiędzy liniami numer 1, 5, 11 i 18 obsługującymi Górny Taras Rataj ich rozkłady zostały skoordynowane. Z jadącego z Franowa tramwaju nr 1 na rondzie Żegrze/rondzie Starołęka można się będzie przesiąść na „piątkę”, a z linii nr 18 na „jedenastkę”. Pozwoli to na podwojenie oferty przewozowej dla osiedli położonych na Chartowie i Żegrzu.

Komunikację zastępczą zapewnią linie autobusowe 154 i 190, które zostaną poprowadzone ulicami Anny Jantar i Brneńską, a następnie przez Milczańską i Inflancką na Chartowo i Żegrze. Relację Dworzec Rataje – os. Czecha dodatkowo wzmocni wydłużona linia nr 190. Będą z niej mogli skorzystać między innymi studenci z Rataj, chcący dojechać na Kampus UAM Morasko. Warto także pamiętać o możliwości przejazdu pomiędzy os. Czecha a Dworcem Rataje autobusami numer 152, 162, 166, 181 i 196 kursującymi ulicą Piłsudskiego oraz kursującymi ulicą Baraniaka do Śródki liniami numer 157 i 184.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij