Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Z Kartą Markowianina jak z Kartą Warszawiaka. Rośnie metropolia?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Z Kartą Markowianina jak z Kartą Warszawiaka. Rośnie metropolia?
fot. Crusier, lic. CC BY-SA 3.0Marki
Od 1 sierpnia mieszkańcy podwarszawskich Marek będą mogli kupić bilety ZTM na identycznych zasadach jak mieszkańcy stolicy posiadający Kartę Warszawiaka. Za 30–dniowy bilet ważny na I i II strefę zapłacą 196 zł a za 90–dniowy 482 zł. Oba rodzaje biletów będą dostępne także w wersji ulgowej.

– To kolejny krok do integracji transportowej w skali całej metropolii – powiedział w środę (23 lipca) wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. – To pokazuje, że nie są prawdą zarzuty, pojawiające się przy okazji wprowadzania Karty Warszawiaka, że chcemy skłaniać mieszkańców podwarszawskich gmin, żeby płacili podatki w stolicy, a nie u siebie. Nam zależało, i cały czas zależy, żeby ci, którzy mieszkają w Warszawie płacili tutaj podatki – tłumaczy.

Pomysłodawcą projektu „Warszawa +” była właśnie gmina Marki. Burmistrz Janusz Werczyński przyznaje, że rozmowy z warszawskim ratuszem przebiegały bez problemów. Dzięki podpisanemu porozumieniu już o sierpnia mieszkańcy Marek będą mogli w tamtejszym urzędzie odbierać Kartę Markowianina. O innym wzorze, ale z taką samą funkcjonalnością jak Karta Warszawiaka. Karta będzie mogła być doładowywana we wszystkich punktach obsługi klienta ZTM i w Urzędzie Miasta w Markach. Ten pasażer, który dziś ma zakodowany bilet długookresowy na warszawskiej karcie miejskiej może przenieść niewykorzystany kontrakt na nową kartę. – Samo wydanie trwa może dwie minuty – zachęca Werczyński.

Dla Marek to dodatkowy wydatek, bo różnicę w cenie dotychczasowych i nowych biletów (do tej pory mieszkaniec Marek, chcąc jeździć w obu strefach biletowych, musiał kupić zwykły bilet długookresowy) pokryje gmina. Do każdego biletu 30–dniowego dopłaci więc 14 zł, a do 90–dniowego 54 zł.

Choć na razie „Warszawa +” to tylko jedna gmina, nie musi się tak skończyć. – Na dziś mniej więcej piętnaście gmin podwarszawskich wyraziło poważne zainteresowanie przystąpieniem do projektu. Propozycję rozesłaliśmy do wszystkich – zdradził szef ZTM Wiesław Witek. – Problemem tych, którzy się wahają są mimo wszystko większe wydatki, ale jeśli chodzi o nas, to jesteśmy przygotowani i gotowi podpisać porozumienie choćby zaraz. – dodaje. Wśród zainteresowanych są m.in. Góra Kalwaria, Jabłonna, Izabelin, Lesznowola, Nieporęt, Legionowo, Nadarzyn, Otwock i Zielonka.

Nowe ulgi

W środę warszawski ratusz ogłosił też zmiany w taryfie i ulgach, które wejdą w życie od 1 sierpnia. Niektóre istotne. Od przyszłego miesiąca będzie można kupić bilety długookresowe ważne tylko w II strefie (30–dniowy – 112 zł, a 90–dniowy – 282 zł). Wprowadzone zostaną też ulgowe Bilety Warszawiaka. Do tej pory ich nie było i nie było jasne ile za bilet powinni płacić posiadacze Karty Warszawiaka uprawnieni do 50–procentowych ulg, np. emeryci, renciści do 70 roku życia. Ujednolicono ulgę dla dzieci i młodzieży (do 21. roku życia). Podniesiono też wiek doktorantów uprawnionych do ulgowych biletów (z 30 do 35 lat).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Przestrzeń

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Mikołaj Kobryński 10 września 2023

UMWŁ: Ozorków jest dobrze skomunikowany nawet bez tramwaju

Komunikacja

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo & Finanse

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 03 września 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Komunikacja

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Mateusz Kieruzal 15 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Przestrzeń

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Mikołaj Kobryński 10 września 2023

UMWŁ: Ozorków jest dobrze skomunikowany nawet bez tramwaju

Komunikacja

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo & Finanse

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 03 września 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Komunikacja

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Mateusz Kieruzal 15 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5