Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Z fabryki Solarisa wyjechał tysięczny trolejbus

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solarisa

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Z fabryki Solarisa wyjechał tysięczny trolejbus
Fot. Michał Stodolski
W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy – Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Solaris jest europejskim liderem w zakresie trolejbusów. Firma produkuje je już od 14 lat.

Do Gdyni, zgodnie z zawartym kontraktem, dostarczone zostały dwa całkowicie niskopodłogowe Trollino 12. Największą zaletę gdyńskich trolejbusów stanowi system pozwalający na autonomiczną jazdę, bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej, na dystansie do 15 kilometrów. Jest to możliwe dzięki bateriom litowo-jonowym, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Energia w bateriach może być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania. Oprócz tego trolejbusy wyposażono w system rekuperacji, który pozwoli im odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji.

Ponadto w Solarisach Trollino 12 dla Gdyni zastosowano szereg rozwiązań podnoszących komfort użytkowania pojazdu: klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu, a także kamerę cofania i LED-owe światła do jazdy dziennej. Jako jednostkę napędową trolejbusu wykorzystano silnik trakcyjny o mocy 175 kW. Osprzęt elektryczny dostarczyła polska firma Medcom.

„Jestem bardzo dumny z faktu, że współpraca pomiędzy Solarisem a PKT Gdynia układa się tak pomyślnie. Jej początki sięgają 2001 roku, kiedy to powstał nasz pierwszy trolejbus. Prezentowane dziś Trollino to przykład możliwości technologicznych, jakimi dysponuje Solaris w obszarze elektromobilności. Dzięki zamontowanym bateriom pojazd może wozić pasażerów również poza siecią trakcyjną. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych” – powiedział Zbigniew Palenica, Członek Zarządu firmy Solaris obecny na uroczystym przekazaniu trolejbusów w Gdyni.

Prezentacja trolejbusu numer 1001 była także okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza Solarisa Trollino zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 roku. Blisko 15-letnia współpraca między PKT Gdynia a Solarisem zaowocowała dostawami obejmującymi łącznie 54 trolejbusów w wersji 12-metrowej.

Gdyńskie przedsiębiorstwo komunikacji nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor, ale również nieustannie rozwija trolejbusową sieć, zapewniając gdynianom coraz lepszy dostęp do przyjaznych dla środowiska pojazdów. Działania te są wysoko oceniane przez Komisję Europejską, która uhonorowała Gdynię prestiżową nagrodą Regiostars 2014 za projekt proekologicznego transportu publicznego. Ostatni zakup dwóch nowoczesnych trolejbusów towarzyszy wydłużeniu trasy nr 21, która od maja będzie prowadziła aż do Gdyńskiego Akwarium.

Solaris Bus & Coach SA to wieloletni lider rynku trolejbusowego Unii Europejskiej oraz krajów EFTA. Trolejbusy polskiego producenta jeżdżą w: Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Hiszpanii, Niemczech, Łotwie, Polsce, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech oraz na Litwie i Węgrzech.


Fot. Michał Stodolski
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy supertrolejbus dla Tychów zaczyna końcowe testy

Komunikacja

Pierwszy supertrolejbus dla Tychów zaczyna końcowe testy

Jakub Rösler 22 lutego 2022

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Komunikacja

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Włodzimierz Winek 27 lipca 2021

Żytomierz odebrał pięć nowych trolejbusów z Białorusi

Komunikacja

Gdynia. Sześć supertrolejbusów dostarczy Solaris

Prawo & Finanse

Co łączy Tychy z Gdynią? [WIDEO]

Komunikacja

Co łączy Tychy z Gdynią? [WIDEO]

Przemysław Farsewicz 08 września 2018

Solaris sprzeda przegubowe trolejbusy do Mediolanu

Prawo & Finanse

Solaris sprzeda przegubowe trolejbusy do Mediolanu

Jakub Dybalski 23 kwietnia 2018

Zobacz również:

Pierwszy supertrolejbus dla Tychów zaczyna końcowe testy

Komunikacja

Pierwszy supertrolejbus dla Tychów zaczyna końcowe testy

Jakub Rösler 22 lutego 2022

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Komunikacja

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Włodzimierz Winek 27 lipca 2021

Żytomierz odebrał pięć nowych trolejbusów z Białorusi

Komunikacja

Gdynia. Sześć supertrolejbusów dostarczy Solaris

Prawo & Finanse

Co łączy Tychy z Gdynią? [WIDEO]

Komunikacja

Co łączy Tychy z Gdynią? [WIDEO]

Przemysław Farsewicz 08 września 2018

Solaris sprzeda przegubowe trolejbusy do Mediolanu

Prawo & Finanse

Solaris sprzeda przegubowe trolejbusy do Mediolanu

Jakub Dybalski 23 kwietnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5