Nowe tramwaje Flexity od Bombardiera uzyskały zezwolenie na eksploatację w obszarze metropolitalnym Düsseldorfu i Duisburga w ramach sieci szybkiego tramwaju (stadtbahn). W sumie Bombardier ma dostarczyć 59 takich pojazdów.
Nowa generacja wysokoperonowych (wysokopodłogowych) tramwajów Bombardiera uzyskała dopuszczenie do ruchu po sieci stadtbahn w Düsseldorfie i Duisburgu. Oznacza to, że Rheinbahn może teraz zacząć korzystać z tramwajów do obsługi pasażerów w całym obszarze metropolitalnym.
– Cieszymy się, że osiągnęliśmy ten ważny kamień milowy w zakresie uruchomienia nowych tramwajów. Wesprze to nasze planowane na ten rok starania o skrócenie cykli tramwajowych w Düsseldorfie. Dzięki nowym pojazdom HF6 zaoferujemy naszym pasażerom wyższy komfort. Ściśle współpracujemy z naszym dostawcą Bombardier Transportation, aby zagwarantować, że pozostałe 56 pojazdów uzyska również zezwolenie na obsługę pasażerów tak szybko, jak to możliwe – powiedział Michael Richarz, członek zarządu ds. technologii i operacji w Rheinbahn AG.
Jak zachwala producent, tramwaje są energooszczędne. – Pasażerowie mogą spodziewać się klimatyzowanych tramwajów z dużymi przejściami i obszernymi strefami wielofunkcyjnymi. Nowe tramwaje są również wyposażone w technologie, które zapewniają mniejsze zużycie energii i niski poziom hałasu – wskazuje Dirk Wunderlich, dyrektor ds. sprzedaży i dostaw dla niemieckich miast w Bombardier Transportation.
Obecnie w Düsseldorfie znajdują się trzy pojazdy HF6, na których odbywają się szkolenia pracowników. W sumie Bombardier ma dostarczyć 59 tramwajów wysokopodłogowych do Rheinbahn w Düsseldorfie. Z tego 43 posłuży do wymiany starszych pojazdów, a pozostałe 16 posłuży do zwiększenia częstotliwości. W sumie w całych Niemczech, w 42 miastach, kursuje ok. tysiąc tramwajów Flexity.
fot. Bombardier