Stało się już tradycją, że jeżdżącym po warszawskich torowiskach składom nadawane są specjalne nazwy, dzięki którym można z łatwością odróżnić poszczególne rodzaje pojazdów.
– Chcemy by nazwa nowych tramwajów jak najlepiej odzwierciedlała ducha naszego miasta oraz jego mieszkańców. Serdecznie zapraszam warszawianki i warszawiaków do udziału. Swoje propozycje możecie przesyłać zarówno elektronicznie, za pomocą formularza na stronie internetowej naszego przewoźnika – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m. st. Warszawy.
Spośród nadesłanych propozycji, jury w składzie: prof. Grażyna Majkowska – Uniwersytet Warszawski, prof. Jerzy Bralczyk – Uniwersytet Warszawski, Łukasz Ostoja-Kasprzycki – portal PoWarszawsku oraz Katarzyna Strzegowska – dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego i Konrad Niklewicz – członek zarządu Tramwajów Warszawskich, wybierze 5 propozycji. Zwycięska nazwa zostanie wybrana w drodze głosowania, za pośrednictwem Facebooka Tramwajów Warszawskich, a jej autor otrzyma nagrodę.
Propozycje nazwy może zgłaszać każda pełnoletnia osoba fizyczna, mająca pełną zdolność do czynności prawnych. Drogą elektroniczną - za pomocą formularza znajdującego się na stronie internetowej Tramwajów Warszawskich (do 30 września).
Pierwsze dwa nowe tramwaje dotarły do Warszawy pod koniec czerwca i uzyskały już homologację. Dzięki tym nowym pojazdom, warszawianki i warszawiacy będą mogli częściej podróżować niskopodłogowymi, wygodnymi, klimatyzowanymi wagonami. Docenią je w szczególności pasażerowie z niepełnosprawnościami, opiekunowie z dziećmi w wózkach, a także seniorzy. Co więcej, niskoemisyjne z założenia pojazdy, będą jeszcze bardziej przyjazne środowisku, dzięki temu, że podczas hamowania tramwaje będą zwracały energię do sieci. Nowe tramwaje będą też wyjątkowo ciche. Zostały one bowiem zaprojektowane specjalnie z myślą o zielonej i przyjaznej mieszkańcom, a także środowisku, Warszawie. Ostatnio opublikowaliśmy
tekst z najnowszymi zdjęciami tramwajów. To kolejny raz, gdy warszawiacy decydują o tym jakie będą nowe tramwaje w stolicy. Na ostatnim etapie przygotowań do rozpoczęcia produkcji poddano pod głosowanie wybór przodów nowych pojazdów. A warszawiacy wybrali wariant posiadający wiele krągłości i nawiązujący do dalekowschodnich motywów.