Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wuppertal: Powypadkowa naprawa kolei podwieszanej. W wakacje przywrócenie ruchu?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wuppertal: Powypadkowa naprawa kolei podwieszanej. W wakacje przywrócenie ruchu?
By Stefan Tesche-Hasenbach, Wuppertaler Stadtwerke AG, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Rozpoczęła się naprawa estakady z torem miejskiej kolejki podwieszanej w Wuppertalu. Uszkodzone jesienią ubiegłego roku elementy konstrukcji zostaną wymienione na nowe. Przywrócenie nietypowego środka komunikacji miejskiej do eksploatacji może nastąpić w sierpniu.

Do wypadku doszło 18 listopada ubiegłego roku. Fragment szyny zasilającej ułamał się i spadł na położoną poniżej Siegfriedstrasse, uderzając w tył przejeżdżającego samochodu. Choć do tragedii niewiele brakowało, nikt nie odniósł obrażeń. Natychmiast po zdarzeniu kursowanie kolejki zawieszono do odwołania. Za jej pociągi kursuje autobusowa komunikacja zastępcza, obsługiwana przez 26 pojazdów.

Badanie przyczyn wypadku było prowadzone niezależnie przez przewoźnika, instytucje dozoru technicznego oraz prokuraturę. Gruntownie sprawdzono stan torów, podtrzymującej je estakady oraz taboru. Przeprowadzone ekspertyzy wykazały, że uszkodzenie podwieszanego toru jest poważniejsze, niż wskazują na to widoczne gołym okiem zniszczenia. Od estakady oddzieliło się prawie 350 metrów toru. Sposoby wyeliminowania zagrożenia oraz termin przywrócenia kolejki do eksploatacji pozostawały przez dłuższy czas nieznane.

Według informacji podawanych przez zarządcę kolejki naprawa będzie trwała ok. dwóch tygodni. Samo jej przeprowadzenie nie wystarczy jednak, by kolejka mogła wznowić Kursowanie. Potrzeba podjęcia dalszych, niesprecyzowanych na razie środków bezpieczeństwa. Zarządca infrastruktury wykorzystuje przymusową przerwę także na wykonywanie prac utrzymaniowych. Realnym terminem przywrócenia ruchu jest sierpień. Poprzednia przerwa w funkcjonowaniu systemu, również uzasadniana względami bezpieczeństwa, miała miejsce na przełomie 2009 i 2010 r.

Budowa systemu kolei podwieszanej rozpoczęła się – po długotrwałych przymiarkach – w roku 1898. W dwa lata później odbyły się jazdy próbne. W jednym z testowych przejazdów wziął udział cesarz Rzeszy Niemieckie Wilhelm II Hohenzollern (do dziś zachował się historyczny wagon z tamtego okresu, zwany “cesarskim”). Regularne przewozy uruchamiano w trzech etapach w latach 1901-1903. Między końcem roku 1944 a 1946 z powodu zniszczeń w czasie alianckich nalotów bombowych kolej nie kursowała. Wymiany taboru miały miejsce w latach 1972 oraz 2016-2018. W 2013 r. zmieniono napięcie prądu zasilania z 600 na 750 V.

Wyrazem niepokoju o przyszłość nietypowego środka transportu stało się publikowane w lokalnych mediach hasło: “Wuppertal bez Schwebebahn byłby tym, czym Rzym bez Koloseum”. Kolejka jest jednak nie tylko atrakcją turystyczną i szeroko rozpoznawalnym symbolem Wuppertalu, ale także ważnym elementem systemu transportowego. Rocznie korzysta z niej ok. 25 milionów osób. Długość linii między Oberbarmen a Vohwinkel przez centrum miasta wynosi ponad 13 km, z czego większość przebiega nad doliną rzeki Wupper. Przystanków po drodze jest 20. Na najszybszych odcinkach podwieszane wagony rozwijają prędkość 60 km/h. System kolejki jest objęty ochroną konserwatorską.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Mobilność

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Jakub Rösler 29 kwietnia 2025

Liberec ma już ostateczny projekt kolejki linowej na Ještěd

Komunikacja

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Chengdu: Pierwsza linia podwieszanej kolei... na baterie

Komunikacja

Zobacz również:

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Mobilność

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Jakub Rösler 29 kwietnia 2025

Liberec ma już ostateczny projekt kolejki linowej na Ještěd

Komunikacja

Zbliża się naprawa główna olsztyńskich Solarisów Tramino

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Chengdu: Pierwsza linia podwieszanej kolei... na baterie

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij