Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wukadka nie poprzestaje w inwestycjach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wukadka nie poprzestaje w inwestycjach
fot, MJ
Nowe tory do Komorowa, nowe napięcie, nowe pojazdy. Gdyby nie środki z pomocy szwajcarskiej „wukadka” byłaby dzisiaj w zupełnie innym miejscu. Na tym jednak plany Warszawskiej Kolei Dojazdowej nie kończą się. Wszyscy czekają choćby na drugi tor do Grodziska Mazowieckiego. W rozmowie z Grzegorzem Dymeckim, prezesem Warszawskiej Kolei Dojazdowej, pytamy jakie dalsze inwestycje rysują się na horyzoncie.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Na jakim etapie realizacji są inne szwajcarskie projekty, jak tablice informacji pasażerskiej czy przejazdy?

Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej:
Jeżeli chodzi o System Informacji Pasażerskiej, to na stacjach stoją już konstrukcje. Prawdopodobnie, a nawet na pewno, zakończymy jego montowanie w bieżącym roku. Podobnie modernizacja przejazdów i remont toru do Komorowa, które również ukończymy w tym roku. Natomiast modernizacja przystanków w postaci nowych wiat, a przede wszystkim nowej wizualizacji tych przystanków, to zadanie, który będziemy realizować w roku przyszłym.

W tym roku zakończy się remont drugiego toru z Warszawy do Komorowa. Czy WKD ma już jednak dalsze plany związane z inwestycjami w infrastrukturę, jak chociażby drugi tor do Grodziska, który jest bardzo – zresztą – pożądany?

W sprawie drugiego toru do Grodziska, to w tym roku chcemy zrobić studium wykonalności. Jest to o tyle prosty projekt, że mamy już zarezerwowane w pewnym sensie przez naszych poprzedników grunty na budowę tego toru. Nawet przepusty i mostki są wybudowane na dwa tory. Ktoś w 1927 roku pomyślał, że trzeba będzie to wybudować. Myślę, że uda nam się to zrobić, chociaż jakieś protesty też mogą się pojawić. Ludzie dzisiaj są uczuleni na hałas i na uciążliwości związane z transportem publicznym, które w jakiś sposób oddziaływają jednak na środowisko.

Czy pojawią się też nowe rozjazdy na trasie?


Dla rejonu Michałowic kończymy właśnie projekt budowlany. Prawdopodobnie w przyszłym roku przystąpimy do jego realizacji. Ponadto będziemy wyposażać przystanki w małe parkingi. To musimy bezwzględnie zrobić. Myślę też, że życie pokaże co właściwie należałoby jeszcze wykonać – póki co chcemy podnieść stan istniejącej infrastruktury. Głównie tutaj chodzi o stan torów.

Gdy WKD była komunalizowana, to wspominano wtedy o realizacji nowych linii do Janek czy w przypadku Pruszkowa – do os. Staszica i stacji PKP. Czy nadal te zapowiedzi są aktualne?

Myślę, że życie trochę zweryfikowało te plany. Powstały nowe drogi szybkiego ruchu w tamte okolice. Być może właściciele tych gruntów, czyli włodarze tych gmin, trochę też przespali ten temat – nie ma zarezerwowanych gruntów na przebieg tej trasy. W tej chwili nie myślimy poważnie o tym. To jest jakaś koncepcja, ale ona nie jest w najbliższych latach priorytetowa.

Jaki jest udział WKD w projekcie trasy szybkiego autobusu (BRT) do Sochaczewa?


Na razie bardzo koncepcyjny. Być może jak pojawią się środki i jak ta potrzeba się bardziej skrystalizuje, to wtedy nasz udział będzie większy. Głównie jest problem z gruntami, bo pomysł jak najbardziej jest.

Z tego co wiadomo, to gminy są bardzo chętne by ten projekt zrealizować, ale WKD nie jest zbytnio nim zainteresowana.


Musimy patrzeć realnie. Mamy właścicieli. Jeżeli oni zdecydują, że możemy się w to zaangażować w sposób istotny, to będziemy to robić. Urząd Marszałkowski musi przede wszystkim podjąć taką decyzję.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Komunikacja

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Witold Urbanowicz 01 września 2023

Ponad połowa pasażerów WKD w Warszawie korzysta ze wspólnego biletu

Komunikacja

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Przestrzeń

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Komunikacja

Zobacz również:

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Komunikacja

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Witold Urbanowicz 01 września 2023

Ponad połowa pasażerów WKD w Warszawie korzysta ze wspólnego biletu

Komunikacja

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Przestrzeń

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5