Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wukadka nie poprzestaje w inwestycjach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wukadka nie poprzestaje w inwestycjach
fot, MJ
Nowe tory do Komorowa, nowe napięcie, nowe pojazdy. Gdyby nie środki z pomocy szwajcarskiej „wukadka” byłaby dzisiaj w zupełnie innym miejscu. Na tym jednak plany Warszawskiej Kolei Dojazdowej nie kończą się. Wszyscy czekają choćby na drugi tor do Grodziska Mazowieckiego. W rozmowie z Grzegorzem Dymeckim, prezesem Warszawskiej Kolei Dojazdowej, pytamy jakie dalsze inwestycje rysują się na horyzoncie.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Na jakim etapie realizacji są inne szwajcarskie projekty, jak tablice informacji pasażerskiej czy przejazdy?

Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej:
Jeżeli chodzi o System Informacji Pasażerskiej, to na stacjach stoją już konstrukcje. Prawdopodobnie, a nawet na pewno, zakończymy jego montowanie w bieżącym roku. Podobnie modernizacja przejazdów i remont toru do Komorowa, które również ukończymy w tym roku. Natomiast modernizacja przystanków w postaci nowych wiat, a przede wszystkim nowej wizualizacji tych przystanków, to zadanie, który będziemy realizować w roku przyszłym.

W tym roku zakończy się remont drugiego toru z Warszawy do Komorowa. Czy WKD ma już jednak dalsze plany związane z inwestycjami w infrastrukturę, jak chociażby drugi tor do Grodziska, który jest bardzo – zresztą – pożądany?

W sprawie drugiego toru do Grodziska, to w tym roku chcemy zrobić studium wykonalności. Jest to o tyle prosty projekt, że mamy już zarezerwowane w pewnym sensie przez naszych poprzedników grunty na budowę tego toru. Nawet przepusty i mostki są wybudowane na dwa tory. Ktoś w 1927 roku pomyślał, że trzeba będzie to wybudować. Myślę, że uda nam się to zrobić, chociaż jakieś protesty też mogą się pojawić. Ludzie dzisiaj są uczuleni na hałas i na uciążliwości związane z transportem publicznym, które w jakiś sposób oddziaływają jednak na środowisko.

Czy pojawią się też nowe rozjazdy na trasie?


Dla rejonu Michałowic kończymy właśnie projekt budowlany. Prawdopodobnie w przyszłym roku przystąpimy do jego realizacji. Ponadto będziemy wyposażać przystanki w małe parkingi. To musimy bezwzględnie zrobić. Myślę też, że życie pokaże co właściwie należałoby jeszcze wykonać – póki co chcemy podnieść stan istniejącej infrastruktury. Głównie tutaj chodzi o stan torów.

Gdy WKD była komunalizowana, to wspominano wtedy o realizacji nowych linii do Janek czy w przypadku Pruszkowa – do os. Staszica i stacji PKP. Czy nadal te zapowiedzi są aktualne?

Myślę, że życie trochę zweryfikowało te plany. Powstały nowe drogi szybkiego ruchu w tamte okolice. Być może właściciele tych gruntów, czyli włodarze tych gmin, trochę też przespali ten temat – nie ma zarezerwowanych gruntów na przebieg tej trasy. W tej chwili nie myślimy poważnie o tym. To jest jakaś koncepcja, ale ona nie jest w najbliższych latach priorytetowa.

Jaki jest udział WKD w projekcie trasy szybkiego autobusu (BRT) do Sochaczewa?


Na razie bardzo koncepcyjny. Być może jak pojawią się środki i jak ta potrzeba się bardziej skrystalizuje, to wtedy nasz udział będzie większy. Głównie jest problem z gruntami, bo pomysł jak najbardziej jest.

Z tego co wiadomo, to gminy są bardzo chętne by ten projekt zrealizować, ale WKD nie jest zbytnio nim zainteresowana.


Musimy patrzeć realnie. Mamy właścicieli. Jeżeli oni zdecydują, że możemy się w to zaangażować w sposób istotny, to będziemy to robić. Urząd Marszałkowski musi przede wszystkim podjąć taką decyzję.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Komunikacja

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Paulina Piziorska 02 września 2025

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Komunikacja

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Jakub Rösler 12 czerwca 2025

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Mobilność

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 18 kwietnia 2024

Zobacz również:

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Komunikacja

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Paulina Piziorska 02 września 2025

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Komunikacja

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Jakub Rösler 12 czerwca 2025

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Mobilność

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 18 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij