Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wstępny wariant III linii metra na Gocław. Przetarg w grudniu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2020
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wstępny wariant III linii metra na Gocław. Przetarg w grudniu?
fot. WU
Trwają prace koncepcyjne nad przebiegiem III linii metra na Pradze Południe, między Stadionem a Gocławiem. W ramach wstępnej analizy za najkorzystniejszy zostanie uznano nowy przebieg, zaproponowany przez Rafała Trzaskowskiego w czasie ostatniej samorządowej kampanii wyborczej. – Do końca grudnia 2020 r. warszawskie metro powinno być gotowe na rozpisanie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie III linii metra – mówi prezydent Warszawy.

W grudniu miasto podpisało umowę z konsorcjum firm Egis Poland i Transeko na wykonanie studium technicznego dla III linii metra na terenie dzielnicy Praga Południe. Zgodnie z wymaganiami zamawiającego analizie poddane miały być trzy warianty przebiegu – wszystkie miały mieć jedną wspólną cechę i łączyć stację Stadion Narodowy (gdzie znajduje się gotowy peron) z Gocławiem.

Jak informuje ratusz, została przeprowadzona wstępna analiza i stabilizuje się wariant przebiegu. – I etap prac już za nami. III linia metra powinna mieć pięć nowych stacji [szósta stacja – Stadion Narodowy – już istnieje – red.]. Taki układ zapewni najbardziej optymalną trasę metra dla prawie 180 tys. mieszkańców Pragi Południe – ogłosił w materiale udostępnionym przez miasto Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy, ubiegający się teraz o funkcję prezydenta Polski.

Pierwszy wariant to dotychczas planowany przebieg – ze stacjami przy Dworcu Wschodnim (E1), skrzyżowaniu Stanisławowskiej i Terespolskiej (E2), rondzie Wiatraczna (E3), po południowej stronie Ostrobramskiej, przy skrzyżowaniu Poligonowej i Motorowej (E4), przy skrzyżowaniu Bora-Komorowskiego i Fieldorfa (E5) oraz w rejonie pętli autobusowej Gocław (E6). Drugi wariant jest zgodny z tym, który Rafał Trzaskowski prezentował w kampanii wyborczej. Stacje Dworzec Wschodni (E1), Mińska (E2) i Wiatraczna (E3) są w tym samym bądź zbliżonym miejscu, nierzadko prostopadle do stacji z I wariantu. Główna zmiana polega na tym, że linia metra idzie w osi Grochowskiej i Fieldorfa-Nila. Stacja Ostrobramska (E4) zaplanowana jest przy skrzyżowaniu Ostrobramskiej i Fieldorfa, a stacja końcowa Gocław (E5) wypada przy skrzyżowaniu Fieldorfa z Bora-Komorowskiego. Taki wariant umożliwia wydłużenie linii metra na drugi brzeg Wisły – w kierunku Mokotowa. Trzeci, autorski wariant jest ciekawy, gdyż zakłada rozwidlenie linii z II wariantu – z nową odnogą, prowadzącą dalej w osi Grochowskiej, ze stacjami w rejonie placu Szembeka, pętli tramwajowej Gocławek i węzła Marsa.

W ramach wstępnej analizy za najkorzystniejszy został uznany nowy wariant, z poprzedniej kampanii samorządowej. Stoi za nim prof. Andrzej Chudzikiewicz. I tak zaplanowano stacje Dworzec Wschodni (wzdłuż ulicy Kijowskiej, na wprost budynku dworca Warszawa Wschodnia), Mińska (wzdłuż ulicy Podskarbińskiej, na północ od skrzyżowania z ciągiem Stanisławowska-Dwernickiego), Rondo Wiatraczna (po północnej stronie ronda, wzdłuż Grochowskiej), Ostrobramska (w ciągu ul. Fieldorfa, przy skrzyżowaniu z Ostrobramską) i Gocław (wzdłuż ul. Fieldorfa, na skrzyżowaniu z ul. Bora-Komorowskiego). 
 
Za najkorzystniejszy na tym etapie uznano nowy, czerwony przebieg linii

Kolejne kroki – zgodnie z zapowiedziami z materiału filmowego – mają następować szybko. – Do końca grudnia 2020 r. warszawskie metro powinno być gotowe na rozpisanie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie III linii metra – mówi Trzaskowski. To jednak pewne uproszczenie. Jak precyzuje ratusz, opracowywane studium techniczne ma być gotowe do końca roku, które będzie zawierało uszczegółowioną koncepcję. Określi ono dalsze kroki, w tym formę, w jakiej ma być realizowana inwestycja. Kolejne niezbędne działania w zakresie prac przygotowawczych i projektowych obejmują chociażby badania geologiczne, studium wykonalności, projekty koncepcyjne oraz budowlane.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prezes Metra: Żądania ws. raportu środowiskowego dla III linii ponadmiarowe

Prawo & Finanse

Prezes Metra: Żądania ws. raportu środowiskowego dla III linii ponadmiarowe

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

III linia metra. Stacje tam, gdzie łatwiej budować, problem z napełnieniami

Przestrzeń

III linia metra. Problem z raportem środowiskowym. Metro protestuje

Przestrzeń

Metro unieważnia przetarg na raport środowiskowy dla III linii

Przestrzeń

Trzy oferty na raport środowiskowy dla III linii metra

Przestrzeń

Trzy oferty na raport środowiskowy dla III linii metra

Witold Urbanowicz 07 września 2022

III linia metra. Warszawa ogłasza ważny przetarg

Przestrzeń

Zobacz również:

Prezes Metra: Żądania ws. raportu środowiskowego dla III linii ponadmiarowe

Prawo & Finanse

Prezes Metra: Żądania ws. raportu środowiskowego dla III linii ponadmiarowe

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

III linia metra. Stacje tam, gdzie łatwiej budować, problem z napełnieniami

Przestrzeń

III linia metra. Problem z raportem środowiskowym. Metro protestuje

Przestrzeń

Metro unieważnia przetarg na raport środowiskowy dla III linii

Przestrzeń

Trzy oferty na raport środowiskowy dla III linii metra

Przestrzeń

Trzy oferty na raport środowiskowy dla III linii metra

Witold Urbanowicz 07 września 2022

III linia metra. Warszawa ogłasza ważny przetarg

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5