Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocławskie MPK przejmuje torowiska tramwajowe. Lista inwestycji w 2020 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Janusz Krzeszowski

Data publikacji:
2020-01-09 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocławskie MPK przejmuje torowiska tramwajowe. Lista inwestycji w 2020 r.
fot. UM Wrocław
MPK Wrocław, które teraz będzie odpowiadać za infrastrukturę tramwajową, przedstawiło plan inwestycji torowych na 2020 rok. Na start remont 6,5 km tras tramwajowych. Montaż 15 nowych rozjazdów, remonty pętli tramwajowych na Biskupinie i Karłowicach. Wymiana najbardziej zniszczonych słupów trakcyjnych i sieci. 80 milionów złotych rocznie na naprawy i bieżące utrzymanie torowisk, poza tym w planach 70 przetargów związanych z inwestycjami torowymi.

Wrocławskie MPK nadzór nad torowiskami przejęło pod koniec 2019 roku. Najpierw trzeba było zorganizować formalności i powołać w spółce nowy Wydział Torów i Sieci. Teraz zarząd spółki ogłosił plany na najbliższy rok, a torowcy ruszają do ciężkiej pracy.

80 mln zł rocznie na prace

– Pierwszy raz w historii tego miasta chcemy wydawać rocznie 80 milionów na remonty i utrzymanie torowisk. W ten sposób odpowiadamy na najpilniejsze wyzwania. Zmieniamy też formułę przeprowadzania remontów torowisk. Chciałbym, aby odbywały się one, jeśli oczywiście warunki pogodowe na to pozwolą, w cyklu całorocznym. Te największe prace nadal będą głównie skoncentrowane w miesiącach wakacyjnych, ale mniejsze inwestycje mają trwać cały rok – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Wrocław chce wyremontować i odnowić torowiska w mieście w ciągu 3-4 lat. Aby usprawnić bieżącą konserwację oraz naprawy, wrocławskie MPK przystosowało tramwaj Konstal N na potrzeby prac torowych. Ponadto Wydział Torów i Sieci jest w posiadaniu trzech samochodów technicznych. Wszystko po to, aby skrupulatnie i właściwie nadzorować prace wykonywane przez firmy zewnętrzne. MPK zleciło też ponowny audyt torowisk. Wykona go wyspecjalizowana w tym firma, która posiada odpowiednie narzędzia badawcze. Zostaną one zamontowane na tramwaju i – trasa po trasie – będą sprawdzać parametry torowisk.

– Trzeba mieć świadomość, że proces naprawy 200 km torowisk będzie czasochłonny i o ten czas oraz cierpliwość prosimy mieszkańców. Osobiście mogę się zobowiązać, że za 3-4 lata będziemy w dużo lepszej sytuacji, a wykolejenia z powodu stanu torowisk nie będą występować. Listę inwestycji ułożyliśmy optymalnie, tak aby robić jak najwięcej w ciągu roku, ale też nie sparaliżować miasta – wyjaśnia Krzysztof Balawejder, prezes zarządu MPK Wrocław.

Plany na rok 2020


MPK do końca tego roku chce wyremontować 6,5 km torowisk, wymienić 15 rozjazdów oraz kluczową krzyżownicę na placu Dominikańskim. Prace nad poprawą jakości wrocławskich torowisk inżynierowie planują nie tylko w ścisłym centrum, ale również m.in. w ciągach ulic Żmigrodzkiej, Hallera czy na pl. Strzegomskim. W sposób kompleksowy zostaną wyremontowane pętle tramwajowe na Biskupinie i Karłowicach.

Na pierwszym osiedlu jest też w planach kompleksowy remont torowiska i sieci w ciągu ul. Olszewskiego (3500 metrów toru, 1500 metrów sieci). Jest szansa, że powstanie tam zielone torowisko. Do wymiany pójdą też najbardziej zniszczone słupy trakcyjne i sieci, m.in. na ul. Kosmonautów, Opolskiej, Trzebnickiej. MPK w 2020 roku wymieni także nawierzchnię przy rozjazdach na Rondzie Reagana. Łącznie w tym roku miejska spółka chce ogłosić 70 przetargów związanych z naprawami i utrzymaniem torowisk i sieci.

Wstępny harmonogram prac
• Rozjazd ul. Piotra Skargi / ul. Teatralna od strony Dworca Głównego PKP - 4.04.2020 r. – 2.05.2020 r.
• Rozjazd ul. Świdnicka / ul. Podwale od strony Opery Wrocławskiej : 04.2020 r. – 2.05.2020 r.
• Arkady – wszystkie rozjazdy: 2.05.2020 r. – 27.06.2020 r.
• Żmigrodzka (odcinek Broniewskiego – Bałtycka) : 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
• ul. Zawalna (pętla): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
• ul. Olszewskiego : 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
• Biskupin (pętla): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
• Rondo Reagana (perony): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
• pl. Dominikański (rozjazdy + skrzyżowanie): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
• ul. Powstańców Śląskich / ul. Kutnowska (przejazd przez jezdnię): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
• ul. Hallera (ul. Ojca Beyzyma – ul. Mielecka): 13.07.2020 r. – 29.08.2020 r.
• pl. Strzegomski (łuki): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
• ul. Podwale / ul. Krupnicza (rozjazdy od Renomy): 7.11.2020 r. – 5.12.2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław przygotuje projekt przebudowy torowiska na Biskupin

Przestrzeń

Wrocław przygotuje projekt przebudowy torowiska na Biskupin

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5