Wrocław rozpisał nowy przetarg na budowę linii tramwajowej na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Poprzednio wybrano już nawet wykonawcę, ale ostatecznie zamawiający musiał unieważnić postępowanie.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego przez Wrocławskie Inwestycje, jest trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej na podstawie dostarczonej przez zamawiającego dokumentacji. Zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji.
To już drugi przetarg na to zadanie. Poprzedni, ogłoszony pod koniec września,
został nawet rozstrzygnięty. W części dotyczącej trasy tramwajowej pod koniec listopada wpłynęło dziesięć ofert opiewających na kwoty od 34,3 mln zł do 45,5 mln zł brutto. Ostateczne zamówienia udzielono w lutym tego roku konsorcjum z firmą Balzola na czele, która zaproponowała najniższą cenę.
Na początku kwietnia, po odwołaniach, zamawiający poinformował o unieważnieniu postępowania. Powodem jest brak oferty niepodlegającej odrzuceniu.
Termin składania ofert w nowym zamówieniu mija 19 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%), termin wykonania zamówienia i termin gwarancji (po 20%). Zamówienie ma zostać wykonane najpóźniej do połowy października 2018 r. To znacznie później niż zakładano – pierwotnie prace, zgodnie z deklaracjami wykonawców, miały się skończyć w połowie grudnia tego roku.
Nowe torowisko będzie sporym udogodnieniem dla wrocławskiej komunikacji. Obecnie tramwaje z Gaju kursują ulica Glinianą, korzystając z przejazdu pod wąskim wiaduktem na Stawowej. Z tej trasy korzystają też linie obsługujące ul. Ślężną, od strony Parku Południowego. Jak zapowiada miasto – dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
To nie koniec planów Wrocławia w zakresie komunikacji tramwajowej.
Miasto planuje budowę ok. 15 km linii tramwajowych w okresie do 2020 r. (w sumie sześć nowych zadań).