Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław znosi wydzielone strefy. W Warszawie zostają

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-05-25 15:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław znosi wydzielone strefy. W Warszawie zostają
fot. WU
Pasażerowie powoli wracają do komunikacji miejskiej. W kontekście znoszenia ograniczeń i spadku liczby zakażeń pojawia się pytanie o zasadność utrzymywania wydzielonych stref przy kabinach kierowców i motorniczych, które najczęściej i tak są obudowane. Na ich zniesienie decyduje się właśnie Wrocław.

Wydzielone strefy przy kabinach motorniczych i kierowców wprowadzono powszechnie w początkowej fazie pandemii – głównie, by uspokoić obawy prowadzących pojazdy. Najczęściej obejmują one pierwsze drzwi oraz siedzenia w pojeździe.

Obecnie liczba zakażeń koronawirusem spada. Prowadzący pojazd i tak najczęściej dysponują obudowaną kabiną, a szczepienia są powszechnie dostępne. W tej sytuacji zasadne jest pytanie o dalsze utrzymywanie wydzielonych stref zmniejszających dostępność pojazdu.

Na ich zniesienie od 27 maja zdecydował się Wrocław. Dotyczy to pojazdów MPK oraz autobusów podwykonawców tej spółki – Michalczewski Wrocław i Mobilis. – Zaszczepiliśmy naszych pracowników, umożliwimy to naszym podwykonawcom. Teraz udostępniamy pasażerom więcej przestrzeni – podkreśla Krzysztof Balawejder, prezes MPK. Z pierwszych drzwi mogą też już korzystać pasażerowie, przynajmniej w części pojazdów, w Gdańsku i Koszalinie.

Tą drogą na razie nie zdecydowała się iść Warszawa. – Utrzymujemy strefy wyłączone, a decyzje co do ewentualnej zmiany będziemy podejmowali w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej. Strefa chroni prowadzącego pojazd, który przebywa w pojeździe kilka godzin, od bliskiego kontaktu z innymi osobami. Zgodnie z prawem, prowadzący pojazd nie ma obowiązku używania maseczki – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

W komunikacji wciąż obowiązują w dużej mierze fikcyjne już limity napełnień, które jednak w połowie maja poluzowano. Pojazdy mogą przewozić tylu pasażerów, ile jest miejsc siedzących lub 50% ogólnej pojemności pojazdu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5