Prezydent Wrocławia zapowiada właśnie ogłoszenie przetargu na projekt kolejnej nowej trasy tramwajowej - prowadzącej do nowo planowanej zajezdni. Torowisko ma mieć 1,4 kilometra i zakończyć się pętlą tramwajowo-autobusową w rejonie planowanego Wrocławskiego Centrum Sportu.
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk poinformował właśnie, że zapadła decyzja o ogłoszeniu przetargu na projekt nowej trasy tramwajowej wzdłuż alei Architektów wraz z pętlą na Nowych Żernikach. Trasa przede wszystkim połączy
nowo planowaną zajezdnię tramwajową z resztą sieci tramwajowej w stolicy Dolnego Śląska a także zapewni dostęp do tramwajów mieszkańcom osiedla Nowe Żerniki.
MPK Wrocław wybrało
już projektanta nowej zajezdni, która ma pomieścić 150 tramwajów o długości 33 metrów a ponadto ma zawierać również tokarkę podtorową, myjnię oraz warsztaty naprawcze przewoźnika.
W przypadku nowej trasy tramwajowej biegnącej przy zajezdni miasto zakłada, że będzie miała ona około 1400 metrów długości i zakończy się pętlą tramwajowo-autobusową zlokalizowaną w rejonie planowanego Wrocławskiego Centrum Sportu, a jednocześnie za nową zajezdnią tramwajową.
Trasa ma zostać zbudowana w technologii zielonego torowiska oraz mają na niej powstać cztery przystanki - licząc wraz z przystankiem na Kosmonautów i pętlą końcową.
Jacek Sutryk dodał w swoim wpisie, że miasto zakłada, iż nowa pętla tramwajowa będzie obsługiwała co najmniej dwie linie tramwajowe. Tuż obok torów ma powstać droga rowerowa wraz z chodnikiem.
Projektowanie ma potrwać 16 miesięcy od zawarcia umowy, natomiast jak na razie miasto, a właściwie miejska spółka - Wrocławskie Inwestycje, nie ogłosiły jeszcze formalnie przetargu na opracowanie projektu tej trasy, co zapewne stanie się w kolejnych dniach.
Kilka miesięcy temu MPK Wrocław szacowało, że budowa nowej zajezdni wraz z opisywaną właśnie trasą tramwajową miałaby
pochłonąć ponad miliard złotych.