Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na budowę 160-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu Robotniczej. To trzecia już umowa w ramach inwestycji związanych z budową trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór.
Siedmiokilometrowa trasa autobusowo-tramwajowa ma połączyć plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem. W I połowie lipca miasto podpisało umowę na
pierwszy jej odcinek – pl. Orląt Lwowskich do ul. Smoleckiej – którego realizacja ma zakończyć się w 2021 r. W zeszłym tygodniu zaś została zawarta umowa na
kolejny odcinek od wiaduktu nad ulicą Smolecką do wiaduktu nad torami kolejowymi wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ulicy Wagonowej. Ten fragment ma być gotowy w przyszłym roku.
Teraz, zgodnie z zapowiedziami, kontraktowana jest realizacja dalszych odcinków. – Podpisaliśmy umowę na kolejne prace w ramach budowy TAT, czyli trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór w ciągu ulicy Robotniczej. Tym razem zakontraktowaliśmy budowę blisko 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi. W ramach tej inwestycji powstanie także tunel pod TAT, który ułatwi przejście pieszym i przejazd rowerzystom – poinformował wczoraj Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Wykonawcą została firma Budimex, która na realizacje prac – licząc od wczorajszego podpisania umowy – ma 18 miesięcy. Wartość umowy to blisko 40 mln zł.