Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław z ofertami na jezdnię autobusową do Jagodna zamiast tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław z ofertami na jezdnię autobusową do Jagodna zamiast tramwaju
mat. Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje rozpisały przetarg na budowę ok. 2,6-kilometrowej wydzielonej trasy autobusowej na Jagodno, z pętlą przy Kajdasza. Powstała infrastruktura ma umożliwiać w przyszłości ewentualną budowę linii tramwajowej. Inwestycja jest realizowana z Polskiego Ładu.

Przedmiotem zamówienia jest budowa trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. Zamówienie obejmuje dokończenie projektu budowlanego dla skrzyżowań, opracowanie dokumentacji wykonawczej, a następnie realizacja prac. Przewidziano budowę wydzielonej jezdni w ul. Bardzkiej oraz Buforowej, a także rozbudowę ul. Kajdasza wraz z budową pętli autobusowej. Przystanki zaplanowano przy ul. Bardzkiej na wysokości cmentarza, na wysokości ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Dzisiaj (29 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Pro-Tra Building wycenił prace na 42,680 mln zł, Budimex – 42,716 mln zł, konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud – 54,706 mln zł, Strabag Infrastruktura Południ e – 65,929 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 70 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%), termin gwarancji (20%), doświadczenie kierownika budowy (10%), projektanta branży drogowej (5%), i branży elektrycznej (5%). Na realizację prac przeznaczono 24 miesiące. Inwestycja jest realizowana w ramach Polskiego Ładu. Wrocław otrzymał już wstępną promesę dofinansowania.

Jak zaznacza zamawiający, realizacja trasy autobusowej to kolejny etap inwestycji, która w przyszłości ma umożliwić wykonanie dwutorowej linii tramwajowej i powstanie wspólnej trasy autobusowo-tramwajowej. Opracowany projekt budowlany, na podstawie którego nastąpi realizacja zamówienia, uwzględnia przyszłe potrzeby i rezerwy infrastruktury tramwajowej. – Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych zlokalizowanych wzdłuż projektowanej trasy dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław zabiera się za projekt tramwaju na Jagodno

Komunikacja

Wrocław pokazał skrzyżowanie torów dla tramwaju na Jagodno

Przestrzeń

Tramwaj na Jagodno. Ministerstwo zaprasza Wrocław do konsultacji

Komunikacja

Wrocław buduje trasę autobusową na Jagodno. Kiedyś może tramwaj

Przestrzeń

Zobacz również:

Wrocław zabiera się za projekt tramwaju na Jagodno

Komunikacja

Wrocław pokazał skrzyżowanie torów dla tramwaju na Jagodno

Przestrzeń

Tramwaj na Jagodno. Ministerstwo zaprasza Wrocław do konsultacji

Komunikacja

Wrocław buduje trasę autobusową na Jagodno. Kiedyś może tramwaj

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij