Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław z ofertami na jezdnię autobusową do Jagodna zamiast tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
22-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław z ofertami na jezdnię autobusową do Jagodna zamiast tramwaju
mat. Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje rozpisały przetarg na budowę ok. 2,6-kilometrowej wydzielonej trasy autobusowej na Jagodno, z pętlą przy Kajdasza. Powstała infrastruktura ma umożliwiać w przyszłości ewentualną budowę linii tramwajowej. Inwestycja jest realizowana z Polskiego Ładu.

Przedmiotem zamówienia jest budowa trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. Zamówienie obejmuje dokończenie projektu budowlanego dla skrzyżowań, opracowanie dokumentacji wykonawczej, a następnie realizacja prac. Przewidziano budowę wydzielonej jezdni w ul. Bardzkiej oraz Buforowej, a także rozbudowę ul. Kajdasza wraz z budową pętli autobusowej. Przystanki zaplanowano przy ul. Bardzkiej na wysokości cmentarza, na wysokości ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Dzisiaj (29 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Pro-Tra Building wycenił prace na 42,680 mln zł, Budimex – 42,716 mln zł, konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud – 54,706 mln zł, Strabag Infrastruktura Południ e – 65,929 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 70 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%), termin gwarancji (20%), doświadczenie kierownika budowy (10%), projektanta branży drogowej (5%), i branży elektrycznej (5%). Na realizację prac przeznaczono 24 miesiące. Inwestycja jest realizowana w ramach Polskiego Ładu. Wrocław otrzymał już wstępną promesę dofinansowania.

Jak zaznacza zamawiający, realizacja trasy autobusowej to kolejny etap inwestycji, która w przyszłości ma umożliwić wykonanie dwutorowej linii tramwajowej i powstanie wspólnej trasy autobusowo-tramwajowej. Opracowany projekt budowlany, na podstawie którego nastąpi realizacja zamówienia, uwzględnia przyszłe potrzeby i rezerwy infrastruktury tramwajowej. – Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych zlokalizowanych wzdłuż projektowanej trasy dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5