Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław z ofertami na dokończenie trasy tramwajowej na Popowice

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-09 13:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław z ofertami na dokończenie trasy tramwajowej na Popowice
fot. UM Wrocław
Wrocław otworzył oferty w przetargu na brakujące elementy trasy tramwajowej na Popowice. O zlecenie ubiegają się cztery firmy. Nową trasą o łącznej długości 3,5 km tramwaje pojadą w 2022 r.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje jest kolejny, zasadniczy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż Dmowskiego, Popowickiej, Starogroblowej i Długiej na odcinku od ul. Milenijnej do ul. Władysława Jagiełły. W ramach tego zadania powstać ma 3,1 km torowiska, w tym 1,45 km torowiska zielonego.

Zamówienie podzielone jest na cztery zadania. Pierwsze obejmuje budowę trasy tramwajowej wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Drugie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Popowickiej z ul. Wejherowską, Zajęczą oraz ul. Białowieską, a także budowa ścieżek rowerowych po południowej stronie ul. Popowickiej. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa lewoskrętu i prawo skrętu z Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej wraz z montażem sygnalizatorów. W ramach ostatniej części założono przebudowę ul. Mieszczańskiej.

Dzisiaj (9 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła firma Pro-Tra Building, która jest gotowa wykonać prace za 150,245 mln zł brutto. Oferta ta mieści się w budżecie miasta, który określono na 150,319 mln zł brutto, z czego 137,080 mln zł przypada na zakres prac zlecanych przez miasto. Pozostałe oferty przekraczają budżet zamawiającego. Strabag Infrastruktura Południe proponuje 171,673 mln zł brutto, ZUE – 189,971 mln zł, a Budimex – 191,583 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie kierownika robót torowych (20%), drogowych (10%), mostowych (5%), robót instalacyjnych (5%). Na realizację prac, wraz z odbiorami, przeznaczono 24 miesiące.

Warto przypomnieć, że teraz realizowany jest pierwszy etap prac. Obejmuje on budowę kilkusetmetrowego odcinka torowiska wzdłuż Długiej na odcinku od marketu Tesco do zjazdu na teren Politechniki Wrocławskiej wraz z przebudową układu drogowego i wiaduktu przy Długiej. Powstać ma tutaj węzeł przesiadkowy na kolej wraz z nowym przystankiem Wrocław Szczepin. W sumie cała trasa ma liczyć 3,5 km.


mat. UM Wrocław

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Rusza przetarg na resztę trasy tramwajowej na Popowickiej

Przestrzeń

Wrocław: Rusza przetarg na resztę trasy tramwajowej na Popowickiej

Witold Urbanowicz 31 stycznia 2020

Wrocław: W styczniu przetarg na resztę trasy tramwajowej na Popowice

Przestrzeń

Wrocław: W styczniu przetarg na resztę trasy tramwajowej na Popowice

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2020

Wrocław: Co się dzieje na budowie tramwaju przez Popowice?

Przestrzeń

Wrocław: Co się dzieje na budowie tramwaju przez Popowice?

inf. prasowa 14 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5