Wrocław otworzył oferty w przetargu na brakujące elementy trasy tramwajowej na Popowice. O zlecenie ubiegają się cztery firmy. Nową trasą o łącznej długości 3,5 km tramwaje pojadą w 2022 r.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje jest kolejny, zasadniczy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż Dmowskiego, Popowickiej, Starogroblowej i Długiej na odcinku od ul. Milenijnej do ul. Władysława Jagiełły. W ramach tego zadania powstać ma 3,1 km torowiska, w tym 1,45 km torowiska zielonego.
Zamówienie podzielone jest na cztery zadania. Pierwsze obejmuje budowę trasy tramwajowej wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Drugie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Popowickiej z ul. Wejherowską, Zajęczą oraz ul. Białowieską, a także budowa ścieżek rowerowych po południowej stronie ul. Popowickiej. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa lewoskrętu i prawo skrętu z Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej wraz z montażem sygnalizatorów. W ramach ostatniej części założono przebudowę ul. Mieszczańskiej.
Dzisiaj (9 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła firma Pro-Tra Building, która jest gotowa wykonać prace za 150,245 mln zł brutto. Oferta ta mieści się w budżecie miasta, który określono na 150,319 mln zł brutto, z czego 137,080 mln zł przypada na zakres prac zlecanych przez miasto. Pozostałe oferty przekraczają budżet zamawiającego. Strabag Infrastruktura Południe proponuje 171,673 mln zł brutto, ZUE – 189,971 mln zł, a Budimex – 191,583 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie kierownika robót torowych (20%), drogowych (10%), mostowych (5%), robót instalacyjnych (5%). Na realizację prac, wraz z odbiorami, przeznaczono 24 miesiące.
Warto przypomnieć, że teraz realizowany jest pierwszy etap prac. Obejmuje on budowę kilkusetmetrowego odcinka torowiska wzdłuż Długiej na odcinku od marketu Tesco do zjazdu na teren Politechniki Wrocławskiej wraz z przebudową układu drogowego i wiaduktu przy Długiej. Powstać ma tutaj węzeł przesiadkowy na kolej wraz z nowym przystankiem Wrocław Szczepin. W sumie cała trasa ma liczyć 3,5 km.
mat. UM Wrocław