Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław z nowym przetargiem na dostawy do 40 tramwajów. Min. trzy człony i część skrętnych wózków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław z nowym przetargiem na dostawy do 40 tramwajów. Min. trzy człony i część skrętnych wózków
mat. MPK Wrocław
MPK Wrocław rozpisało nowy przetarg na dostawy kolejnych 24 wieloczłonowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów z opcją na kolejne 16 pojazdów. Oferty poznamy jesienią.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 24 wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Przewidziano też prawo opcji w postaci możliwości zwiększenia zamówienia dodatkowo do 16 tramwajów. – Pojazdy będą nowe, w całości niskopodłogowe i klimatyzowane. Mają zapewnić najwyższy standard podróżowania komunikacją miejską – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Tramwaj o długości maks. 32 m i szerokości 2,4 m powinien być co najmniej trójczłonowy, z silnikami prądu przemiennego. Całkowitą pojemność określono na co najmniej 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym min. 40 na miejscach siedzących. Pojazd powinien charakteryzować się nowoczesną i aerodynamiczną sylwetką, z zastosowaniem modułów kompozytowych. W tramwaju znaleźć się ma co najmniej pięć sztuk drzwi – odskokowo-przesuwnych. Wymagana jest niska podłoga, bez stopni, z maksymalnym pochyleniem 11 stopni – z wejściem na wysokości maks. 350 mm, w pozostałych strefach maks. 380 mm, nad wózkami maks. 520 mm. Wagony będą klimatyzowane. Zaplanowano min. trzy ładowarki USB do ładowania urządzeń mobilnych przez pasażerów. Pojazd musi być wyposażony w system monitoringu, kasowniki, system informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowe.

W tramwaju powinny znaleźć się maks. cztery wózki, w tym co najmniej dwa skrętne. Przewidziano absorbery energii. Wymagana jest blokada prędkości wynosząca 55 km/h. W tramwaju powinien znaleźć się akumulator bądź zasobnik energii, umożliwiający przejechanie min. 400 m bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Termin składania ofert mija 30 września. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej 10 fabrycznie nowych elektrycznych tramwajów, zdefiniowanych jako pasażerski pojazd drogowy o miejscach siedzących dla więcej niż dziewięciu osób (łącznie z motorniczym), podłączony do przewodów elektrycznych poruszający się po szynach.

Udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub krajów, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców musi przekraczać 50%. O wyborze zdecyduje szereg kryteriów: cena (49%), wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczno/pneumatyczne lub elektromechaniczne niewymagające zastosowania badań Transportowego Dozoru Technicznego (5%), wyposażenie tramwajów w przetwornice statyczne wyprodukowane w technologii SIC (3%), wyposażenie tramwajów w falowniki wyprodukowane w technologii SIC (3%),poziom hałasu zewnętrznego (6%), poziom hałasu wewnętrznego (6%), okres gwarancji tramwaju (5%), okres gwarancji na perforację korozyjną, pękania i powłoki (3%), pochyłość podłogi (4%), nacisk statyczny osi (10%), sposób wejścia do kabiny motorniczego (5%), liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi (1%). Punktowane będą dodatkowe (oddzielne) drzwi wejściowe do kabiny motorniczego.

Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy. Na realizację dostaw pozostałych tramwajów przeznaczono maksymalnie 37 miesięcy. O skorzystaniu z prawa opcji zamawiający ma prawo poinformować w ciągu 27 miesięcy od zawarcia umowy. Tramwaje w ramach opcji zostaną dostarczone w terminie 7-15 miesięcy od zakończenia dostaw w ramach zamówienia podstawowego.

 – Łącznie w najbliższych latach jest szansa na 86 pojazdów, co jest nową jakością  – 46 z poprzedniego przetargu (będą to Moderusy Gamma) i 24 (+ 16 w ramach prawa opcji) w ramach nowego przetargu  – mówi Jacek Sutryk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Francja. Alstom dostarczy nowe tramwaje Citadis do Tuluzy, Brest i Besançon

Komunikacja

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Przestrzeń

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 28 marca 2023

Zobacz również:

Kierowca i motorniczy jako funkcjonariusz publiczny. Projekt trafi do prezydenta

Prawo & Finanse

Kierowca i motorniczy jako funkcjonariusz publiczny. Projekt trafi do prezydenta

inf. prasowa MPK Wrocław 17 maja 2023

Jak MPK Wrocław myje swoje tramwaje?

Komunikacja

Jak MPK Wrocław myje swoje tramwaje?

Bartosz Chochołowski 02 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Francja. Alstom dostarczy nowe tramwaje Citadis do Tuluzy, Brest i Besançon

Komunikacja

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Przestrzeń

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 28 marca 2023

Zobacz również:

Kierowca i motorniczy jako funkcjonariusz publiczny. Projekt trafi do prezydenta

Prawo & Finanse

Kierowca i motorniczy jako funkcjonariusz publiczny. Projekt trafi do prezydenta

inf. prasowa MPK Wrocław 17 maja 2023

Jak MPK Wrocław myje swoje tramwaje?

Komunikacja

Jak MPK Wrocław myje swoje tramwaje?

Bartosz Chochołowski 02 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5