Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław z dwiema ofertami na tramwaje. Raczej mało niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław z dwiema ofertami na tramwaje. Raczej mało niskiej podłogi
fot. Kubolon100, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MPK we Wrocławiu otworzyło oferty w przetargu na dostawy 40 nowych tramwajów. Najtańszą ofertę złożył Modertrans, który zaoferował zaledwie 27% niskiej podłogi. Gdyby Wrocław chciał się zdecydować na całkowicie niską podłogę, oferowaną przez Pesę, musiałby wydać niemal dwa razy tyle, ile życzyłby sobie producent z Poznania.

Przedmiotem rozpisanego przez MPK Wrocław przetargu jest dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednokierunkowych. Zamawiający wymaga tramwajów trójczłonowych o długości 26,5-32 m i szerokości 2,35-2,4 m. Pojemność całkowitą określono na 175 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym minimum 30 miejsc siedzących, z czego co najmniej dwa będą dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymaganych jest pięć drzwi. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

Dużo emocji budzi we Wrocławiu kwestia niskopodłogowości. Zgodnie z wymaganiami minimalny udział niskiej podłogi musi wynieść 20%, choć punktowany jest też większy jej udział. Zamawiający wyjaśnia, że taki wymóg wynika z potrzeb taborowych i możliwości finansowych. – Skupiamy się na tym, by jak najwięcej tramwajów wymienić, korzystając ze środków unijnych – w sumie mamy do wymiany ok. 150 tramwajów z lat 80. To bardzo duża liczba, musimy więc wyważyć interesy – wyjaśnia w wywiadzie Jolanta Szczepańska, dyrektor naczelna MPK Wrocław.

Dzisiaj (21 lipca) otwarto oferty. Wystartowały dwie firmy. MPK Wrocław poinformowało, że jest w stanie przeznaczyć na zamówienie kwotę 236,2 mln zł brutto. W kosztorysie mieści się tylko Modertrans, który zaoferował cenę 176,2 mln zł brutto i 27% niskiej podłogi. W pełni niskopodłogowe tramwaje Pesy to wydatek 324,4 mln zł brutto.

Zgodnie z deklaracjami pierwsze pięć tramwajów miałoby zostać dostarczone do 15 października 2018 r. Pozostałe pojazdy mają zostać dostarczone do 30 listopada 2019 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5