Na dziewięciu ulicach we Wrocławiu pojawią się buspasy. W prawie każdym przypadku będą to pasy autobusowe w obu kierunkach. Na ul. Krakowskiej, na Podwalu i na ul. Borowskiej zostaną wytyczone już w te wakacje.
– Wymieniamy tabor, remontujemy torowiska, ale także wydzielamy odcinki przeznaczone wyłącznie dla autobusów i tramwajów. Już podczas tegorocznych wakacji buspasy pojawią się na ul. Krakowskiej, na Podwalu i ul. Borowskiej. Rozpoczniemy także projektowanie w kilku wariantach buspasa w ciągu ul. Krzywoustego – zapowiedział kilka dni temu prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Sutryk opisał na swojej stronie internetowej planowane lokalizacje buspasów. Pojawią się na ulicach: Reymonta/Pomorska (od mostu Osobowickiego do ul. Dubois), Podwale (od pl. Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich), Trzebnicka (od Zakładowej do wiaduktu kolejowego), Piłsudskiego (od Zielińskiego do pl. Legionów, w tym wypadku buspas będzie tylko w jednym kierunku), pl. Teatralny (od Świdnickiej do Widok), Św. Jadwigi (od Św. Marcina do Wyspy Słodowej), Traugutta (od Pułaskiego do Krakowskiej), Jedności Narodowej (od Nowowiejskiej do mostów Warszawskich), Nowowiejska (od Wyszyńskiego do Prusa).
Jak wytłumaczył prezydent, we Wrocławiu występuje obecnie jeden buspas wytyczony na ulicy Strzegomskiej pomiędzy ulicami Nowodworską i Rogowską (dwa pasy o długości 800 m) oraz jeden odcinek samodzielnego pasa busowego wyznaczonego na jezdni ul. Robotniczej od Smoleckiej do placu Orląt Lwowskich, który również ma ok. 800 m.
Rozwiązania stosowane we Wrocławiu przewidują ponadto korzystanie przez autobusy z wydzielonych z ruchu ogólnego torowisk tramwajowych oraz umożliwiają autobusom jazdę na wprost z pasów ruchu, przeznaczonych dla relacji prawoskrętnej prowadzącą bezpośrednio do zatoki przystankowej.