Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetargu na przebudowę ok. kilometrowego odcinka ul. Pomorskiej wraz ze zmianą układu torów tramwajowych na pl. Staszica. Inwestycja jest realizowana w ramach Polskiego Ładu.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa ul. Pomorskiej na odcinku od ul. Dubois do wiaduktu przy ulicy Reymonta. Zakres prac ma kompleksowy charakter – zostanie przebudowana też infrastruktura podziemna, w tym XIX-wieczna kanalizacja. W ramach przebudowy zostanie wykonana nowa konstrukcja jezdni, torowiska, chodników oraz po obu stronach ulicy wykonane będą drogi dla rowerów. Przewidziano nowe przejścia dla pieszych (m.in. na wysokości ul. Wąskiej czy Biskupa Tomasza Pierwszego) i przejazdy rowerowe. Posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy.
Opis przedmiotu zamówienia zakłada budowę zabudowanego, wydzielonego torowiska z dopuszczeniem komunikacji autobusowej. Jak wynika z wizualizacji, zmieni się układ torów na pl. Staszica – tory na św. Wincentego zostaną usunięte na rzecz nowych rozjazdów na wysokości Pomorskiej i pl. Staszica. Wybudowany zostanie przystanek wiedeński tramwajowo-autobusowy na wysokości ul. Pomorskiej i pl. Staszica. Co ciekawe, na pl. Staszica poza jezdnią zachowane szyny kolejki wąskotorowej.
Oferty poznaliśmy 18 marca. Wystartowało sześć firm z ofertami na kwoty od 66,414 mln zł do 107,441 mln zł, z czego cztery zmieściły się w budżecie określonym na 93,5 mln zł. Dziś (10 maja) postępowanie zostało rozstrzygnięte – zamawiający wybrał Torpol, który złożył najtańszą ofertę.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono 20 miesięcy. Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Strategicznych, mającego być rekompensatą dla samorządów w związku z obniżeniem dochodów po zmianach spowodowanych Polskim Ładem.
Nowy układ torów na pl. Staszica, mat. WI