Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetargu na budowę środkowego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Wygrała firma Pro-Tra Building, która zrealizuje prace za 81 mln zł – znacznie poniżej pierwotnie zakładanego budżetu. Okres realizacji to dwa lata od zawarcia umowy.
Przedmiotem przetargu jest budowa kolejnego odcinka wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Torowisko wytyczone będzie pomiędzy jezdnią ul. Robotniczej a parkingami biurowców przy ul. Strzegomskiej. Nad torami zostanie wybudowany nowy wiadukt tramwajowo-autobusowy. Dalej torowisko będzie poprowadzone w ciągu Strzegomskiej.
Postępowanie zakłada m.in. budowę stacji prostownikowej Nowodworska, budowę układu drogowo-torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od km 2+950 do Rogowskiej (ok. km 5+264), budowę sieci trakcyjnej od pętli WPT do Rogowskiej, montaż sygnalizacji i informacji pasażerskiej. – Tramwaj i autobus przemknie wydzieloną trasą m.in. pod wiaduktem kolejowym i estakadą Gądowianka. Dalej w dużej części trasa będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej – informuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. Zakres zamówienia obejmuje również budowę technicznej pętli w rejonie skrzyżowania Strzegomskiej i Rogowskiej, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z pętli w przypadku przyspieszenia realizacji dalszego odcinka.
W kwietniu poznaliśmy oferty. Wystartowały cztery firmy z ofertami znacznie poniżej budżetu, określonego na blisko 120 mln zł brutto. Przetarg został właśnie rozstrzygnięty. – W ramach mojego ulubionego „nic się nie dzieje we Wrocławiu” – nie zwalniamy tempa. Wybraliśmy wykonawcę̨ drugiego etapu trasy autobusowo-tramwajowej od Parku Biznesu do skrzyżowania ulic Strzegomskiej z Rogowską na Nowym Dworze. Ten odcinek będzie nas kosztował „jedyne” 81 mln zł – poinformował Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. Postępowanie wygrała wrocławska firma Pro-Tra Building. Termin realizacji to 24 miesiące od podpisania umowy.
– Z kolei ostatni odcinek TAT prowadzący wzdłuż̇ ulicy Rogowskiej jest w fazie projektowania. Zakończy się ono na przełomie 2020/21 r. Cała trasa będzie miała 7 km długości. I mam nadzieję, a postęp prac na razie na to wskazuje, że TAT pojedziemy w 2023 roku – dodaje Sutryk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.