Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Nowy Dwór po podziale na części drogi albo bez ofert

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-10 10:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Tramwaj na Nowy Dwór po podziale na części drogi albo bez ofert
fot. WU
Wrocław otworzył oferty w przetargu na budowę nowej drogi tramwajowej na Nowy Dwór, który – po fiasku pierwszego przetargu – został podzielony na 22 części. Miasto nie ma jednak powodów do zadowolenia – w aż dziewięciu częściach nie było żadnych ofert. W większości pozostałych znacznie został przekroczony budżet.

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły na przełomie lipca i sierpnia postępowanie na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Tym razem, po fiasku pierwszego przetargu, w którym nie było chętnych, postępowanie zostało podzielone na 22 części, odpowiadające różnym branżom. Taka zmiana ma pozwolić na udział w przetargach mniejszym firmom, które w przeciwnym wypadku byłyby podwykonawcami i skrócić trasę przepływu pieniędzy. Wrocław zaplanował, że cała trasa ma powstać do 2021 r.

Nikt nie zgłosił się w dziewięciu częściach. Część 1 obejmuje wycinkę zieleni kolidującej z inwestycją, co wyceniono na 457,9 tys. zł. Część 2 dotyczy badań archeologicznych na kwotę 16,1 tys. zł. Czwarta część dotyczy modernizacji podstacji Nabycińska. Miasto wyceniło to zadanie na 268 tys. zł. Dziewiąta część dotyczy przebudowy odcinków kanalizacji deszczowej w buspasie ul. Strzegomskiej. Wyceniono to na 2,1 mln zł. Część nr 14 zakłada budowę południowej łącznicy tramwajowej (relacji skrętnej) na skrzyżowaniu ul. Sadowej i ul. Podwale wraz z nawierzchnią drogową i siecią trakcyjną. Zastąpi ona likwidowany awaryjny skręt tramwajów z ul. Piłsudskiego w ul. Podwale. Kosztorys określony został na 590 tys. zł. Część 17 to budowa zagospodarowania TAT wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną na odcinku od wiaduktu nad szlakiem PKP do ul. Nowodworskiej, czyli na ok. 1,5-km odcinku trasy. Szacowany koszt to 26,9 mln zł. Natomiast część 18 dotyczy budowy zagospodarowania TAT wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną na odcinku od ul. Nowodworskiej do ul. Rogowskiej. Budżet to 25,4 mln zł. W ramach części nr 19 założono montaż sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej. Koszt to 10,7 mln zł. Część 21 dotyczy nasadzeń drzew i krzewów. Budżet został określony na 2,4 mln zł.

Część 3 dotyczy inwentaryzacji i rozbiórki wiaduktu nad ul. Smolecką oraz budowy nowego obiektu. Nowy obiekt będzie miał 22,44 m długości i 17,14 m szerokości. Wrocław przeznaczył na to 4,2 mln zł brutto. O to zadanie ubiegają się trzy podmioty. Najtańszą ofertę złożyło wrocławskie przedsiębiorstwo budowlane Filar, które zaproponował 6,4 mln zł brutto. Berger Bau zaoferował 7,5 mln zł brutto, a Strabag – 7,9 mln zł brutto. Przedmiotem piątej części jest budowa wraz z wyposażeniem oraz zasilaniem stacji Nowodworska. Wystartowało jedynie SESTO z ofertą na 14 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 5,3 mln zł. Szósta część obejmuje przebudowę układu drogowo-tramwajowego wraz z infrastrukturą naziemną i podziemną w obszarze pl. Orląt Lwowskich i ul. Nabycińskiej, a także budową początkowego, 1,17-kilometrowego fragmentu trasy autobusowo-tramwajowej do ul. Smoleckiej. Zgłosiła się jedynie firma Pro-Tra Building z ofertą na 64,6 mln zł brutto przy budżecie 36,6 mln zł brutto.

Przedmiotem siódmej części jest budowa wiaduktu drogowo-tramwajowego nad szlakiem kolejowym PKP wraz z tunelowym przejściem pieszo-rowerowym oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Wystartowały dwie firmy – Budimex z kwotą blisko 40 mln zł i Strabag z kwotą blisko 43 mln zł. Budżet wynosił 28,2 mln zł. Ósma część dotyczy budowy przepompowni wód opadowych oraz kanału tłocznego pod torami kolejowymi. Wystartował Elektrotim z kwotą 2,9 mln zł przy budżecie określonym na 1,6 mln zł. Dziesiąta część obejmuje przebudowę kolizji sieci ciepłowniczej. Ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Inżynierii Sanitarnej Fitting na kwotę 621 tys. zł przy budżecie 536,7 tys. zł. Jedenasta część również dotyczy przebudowy kolizji odcinka sieci ciepłowniczej. Również wystartowała firma Fitting z ofertą na kwotę 2,7 mln zł przy budżecie zaledwie 215 tys. zł.

Dwunasta część to budowa kanalizacji MKT, SDIP i sygnalizacji świetlnej na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej, czyli na większej części TAT. Ubiegają się dwie firmy – Zakład Ogólnobudowlany Ignacy Młotkowski Miwro z kwotą 1,2 mln zł oraz Elektrotim z kwotą 3,7 mln zł. Budżet został określony na 3,8 mln zł. W ramach części 13 zostaną przebudowane kolizje sieci teletechnicznych na tym samym odcinku. Miwro zaproponowało 3,5 mln zł, a Elektrotim – 4,9 mln zł. Budżet wynosił 5,5 mln zł. Część nr 15 obejmuje budowę łącznika kanalizacji deszczowej pomiędzy ul. Strzegomską a Fabryczną. Wystartowała firma Gremium Elżbieta Rzosińska z ofertą na 1,5 mln zł przy budżecie wynoszącym 107 tys. zł. Przedmiotem kolejnej, szesnastej części jest budowa zagospodarowania TAT wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną na odcinku od wiaduktu nad ul. Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ul. Wagonowej. Prace obejmują ok. 1,5-km odcinek trasy. Wystartowała jedynie firma Pro-Tra Building z kwotą 31 mln zł przy budżecie wynoszącym 21,7 mln zł.

Część nr 20 dotyczy montażu instalacji i urządzeń sygnalizacji świetlnej i sterowania ruchem wraz z oprogramowaniem i uruchomieniem systemu od 1,170 km trasy. Oferty złożyli konsorcjum Zaberd i Rotomat na kwotę 9,8 mln zł i Elektrotim na kwotę 10 mln zł przy budżecie 3,2 mln zł. Ostatnia część dotyczy zaprojektowania i wybudowania trasy autobusowo-tramwajowej w ciągu ul. Rogowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Strzegomskiej i ul. Rogowskiej do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Wystartowało jedynie konsorcjum Aldea Construcciones Polska i Coalvi z kwotą 116,1 mln zł przy budżecie wynoszącym zaledwie 49,5 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS