Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Testy Volvo 7900 Electric na linii miejskiej A1

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2016-06-30 12:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Testy Volvo 7900 Electric na linii miejskiej A1
Fot. Volvo Bus
Wrocław. Testy Volvo 7900 Electric na linii miejskiej A1
Wrocław. Testy Volvo 7900 Electric na linii miejskiej A1
Wrocław. Testy Volvo 7900 Electric na linii miejskiej A1
Wrocław. Testy Volvo 7900 Electric na linii miejskiej A1
Od dziś 30 czerwca do 9 lipca na ulicach Wrocławia będą testowane dwa autobusy elektryczne Volvo 7900 Electric. Pasażerowie będą mogli pojechać nimi bez biletów na specjalnej linii pokazowej A1.

Podczas testów we Wrocławiu zostaną zaprezentowane dwa autobusy koncepcyjne o długości 10,7 m. Posiadają one jedną parę szerokich podwójnych drzwi, a stanowisko kierowcy umiejscowione jest na środku. Autobusy te od roku są częścią transportu miejskiego w Göteborgu, gdzie wraz z autobusami hybrydowo-elektrycznymi Volvo jeżdżą w ramach projektu ElectriCity na innowacyjnej linii 55 łączącej dwa kampusy uniwersyteckie.

We Wrocławiu autobusy elektryczne będą kursowały od czwartku 30 czerwca do soboty 9 lipca, w godzinach 8.00-22.00, na trasie od Uniwersytetu do bramy nr 2 przy Volvo, m.in. przez pl. Bema, pl. Grunwaldzki, park Szczytnicki i Sępolno.

Autobusy będą prowadzone przez kierowców MPK Wrocław. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się na stacji ładowania na terenie fabryki Volvo we Wrocławiu po każdym przejeździe autobusów wyznaczoną trasą.

Cichy i bezemisyjny

Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie za pomocą źródła zasilania trwa od trzech do sześciu minut. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Możliwość ładowania na końcowych przystankach pozwala na stworzenie infrastruktury autobusowej, która nie jest zależna od pojemności akumulatora. Autobus posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi, jest niskopodłogowy, a jego wnętrze jest jasne i przestronne.

Volvo 7900 Electric, w 12-metrowej wersji komercyjnej do produkcji seryjnej, został zaprezentowany jesienią 2015 r. na targach autobusowych w Kortrijk, w Belgii. Produkcja seryjna w fabryce Volvo we Wrocławiu rozpocznie się w 2017 r.

Elektromiasto

ElectriCity to wspólne przedsięwzięcie pomiędzy miastem Göteborg, jednostkami badawczymi i przemysłem, które rozwija, testuje oraz przedstawia nowe, atrakcyjne rozwiązania dla zrównoważonego transportu publicznego przyszłości. Jego częścią jest innowacyjna linia miejska nr 55 w Göteborgu, po której jeżdżą trzy elektryczne autobusy koncepcyjne Volvo oraz siedem elektrycznych hybryd Volvo. Oprócz pracy nad autobusami, ElectriCity rozwija i testuje nowe systemy przystanków, systemy zarządzania ruchem, koncepcje bezpieczeństwa oraz systemy dostarczania energii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Morawiecki chce stworzyć z Polski elektrobusową potęgę

Mobilność

Morawiecki chce stworzyć z Polski elektrobusową potęgę

Jakub Dybalski 07 czerwca 2016

Jak będzie wyglądał elektrobus przyszłości?

Komunikacja

Jak będzie wyglądał elektrobus przyszłości?

Michał Szymajda 20 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5