Rozpoczęły się prace w terenie przy budowie odcinka trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór – od Parku Biznesu do ulicy Rogowskiej. Miasto szykuje się tez do ogłoszenia przetargu na trzeci etap, czyli odcinka wzdłuż Rogowskiej do pętli na Nowym Dworu.
Na początku listopada Wrocław podpisał z firmą Pro-Tra Building
umowę na realizację drugiego z trzech etapów trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. Koszt inwestycji to prawie 80 mln zł. – Rozpoczęliśmy właśnie prace ziemne na drugiej części inwestycji. Obecnie wykonawca koncentruje się̨ na robotach w sąsiedztwie ulicy Babimojskiej do Centrum Zarzadzania Kryzysowego – informuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
W ciągu 17 miesięcy powstanie dwukilometrowy odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Pasażerowie skorzystają z pięciu przystanków: Babimojska, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Nowodworska, Nowy Dwór (Gubińska) oraz Rogowska.
Docelowo, cała trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem będzie liczyć 7 km. – Wystąpiliśmy o ZRID, w przyszłym roku chcemy ogłosić przetarg na realizację odcinka w ul. Rogowskiej. Całym TAT pojedziemy na Nowy Dwór w 2023 roku. Wcześniej, bo w przyszłym roku uruchomimy odcinek od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, który pozwoli rozpocząć́ remont MPK na placu Jana Pawła II – dodaje Sutryk