Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Ruszają wakacyjne prace torowe. Wszystkie linie na objazdach

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-06-26 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Ruszają wakacyjne prace torowe. Wszystkie linie na objazdach
fot. MPK Wrocław
W sobotę MPK Wrocław rusza aż z pięcioma nowymi remontami infrastruktury tramwajowej. Remonty, które czekają wrocławian, to przede wszystkim dwa stra-tegiczne place Wrocławia – rondo Reagana oraz plac Dominikański.

– Żaden tramwaj nie jedzie po swojej stałej trasie, a z 72 linii autobusowych 50 w jakimś stopniu jedzi objazdami – to najlepiej pokazuje jak mocno weszliśmy w miasto i jak wiele miejsc wymaga naszej pilnej interwencji – opowiada inżynier Kamil Kosarewicz, zastępca dyrektora ds. inwestycji w MPK. –Od soboty będziemy prowadzić 5 torowych inwestycji w mieście, ale każda w istotnym dla miejskiego transportu miejscu – dodaje.

Remonty, które czekają wrocławian to przede wszystkim dwa strategiczne place Wrocławia. Rondo Reagana oraz Plac Dominikański. O ile remont węzłowego punktu placu Grunwaldzkiego wpłynie w sposób nieznaczny na jazdę kierowców indywidualnych to prace torowe na placu Dominikańskim już ten przejazd skomplikują.

– Zalecamy kierowcom jadącym Kazimierza Wielkiego korzystanie z tunelów – przejazd górą w kie-runku centrum wiązać się będzie ze sporym objazdem poprowadzonym ulicami Błogosławionego Czesława i Purkyniego – opisuje Tomasz Sikora, rzecznik MPK Wrocław. – Remont na placu Dominikańskim będzie kosztował 1,2 miliona złotych i jego pierwsza część potrwa do 25 lipca. Potem torowcy przesuną się na środek placu, by wymienić krzyżownicę – te prace zaplanowano na sierpień – dodaje.

Na rondzie Reagana MPK zacznie od wymiany torowisk – to pierwszy etap inwestycji, ale nastąpi ważna zmiana: po trzykrotnych remontach prowadzonych w ostatnich kilku latach kostka brukowa zostanie wreszcie zastąpiona nawierzchnią betonową. Kostka przy tym ruchu, ilości torów i liczbie rozjazdów się nie sprawdziła. Prace na pl. Grunwaldzkim będą polegały na wymianie rozjazdów i nawierzchni na peronach przystankowych 1 i 2 (od strony Pasażu Grunwaldzkiego). Tramwaje będą jeździły wyłącznie na relacjach Szczytnicka – Curie-Skłodowskiej. Nie będzie przejazdu na wprost w kierunku mostu Szczytnickiego. Zamknięty będzie wjazd w Piastowską. Autobusy będą omijać perony przystankowe, poruszać się po obwodzie ronda. Przystanki będą zlokalizowane przed i za rondem. Ten remont będzie kosztował 1,95 mln złotych i zakończy się w pierwszej połowie września.

Sprawnie przebiega remont na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Świdnicka – dziś 26.06.2020 przeprowa-dzono próbny przejazd tramwajem na remontowanych w czerwcu zwrotnicach i torach ulicy Piłsud-skiego w kierunku Dworca Głównego. Od soboty torowcy przeniosą się vis-a-vis, by przez miesiąc wymieniać rozjazdy na zachodnim wlocie Piłsudskiego. Ten remont pochłonie 1,6 mln, a po jego zakończeniu 25 lipca będzie równa asfaltowa nawierzchnia.

Remont, na który czekają mieszkańcy północy Wrocławia także rozpocznie się w sobotę. Za milion złotych wymienione zostanie torowisko na całej pętli Zawalna. Wprowadzone zostanie odwodnienie torów, bo choćby ostatnie deszcze pokazały, że Wrocław – chcąc nie chcąc – dysponuje tramwajem wodnym. Szyn spod wody miejscami nie było widać.

Przede wszystkim jednak za 8,5 miliona złotych remontowana będzie ulica Żmigrodzka od zjazdu z mostu Trzebnickiego przez skrzyżowanie z Broniewskiego aż do Bałtyckiej. Torowisko wykonane w technologii kolejowej w latach 90. nie dość, że wyginało się w każdą stronę to jeszcze powodowało koszmarny hałas. To z tego powodu MPK ograniczyło prędkość tramwajów z 50 do 30 km/h. Teraz na całe wakacje tramwaje znikną w ogóle. Po wakacjach torowisko zmieni się nie do poznania. Zastanie zasypane humusem a na nim posiana trawa. Będzie nie tylko ciszej ale też ładniej.

–To nie koniec remontów wakacyjnych – mówi rzecznik miejskiego przewoźnika Tomasz Sikora . –Czeka nas jeszcze (jeśli rozstrzygnięcia cenowe i procedura po przetargowa pójdą po myśli MPK) remont torowiska na Olszewskiego do Biskupina, oraz torów w ciągu ulicy Hallera. W obu tych miej-scach, tak jak na Żmigrodzkiej, stworzone zostaną zielone torowiska – dodaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5