MPK Wrocław rozpisało przetarg na wykonanie remontu trasy tramwajowej od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. Prace rozpoczną się w połowie wakacji.
Przedmiotem przetargu jest remont torowiska tramwajowego w ul. Wróblewskiego i Olszewskiego od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. W sumie prace obejmą 3600 mtp. Dwutorowa linia przebiega w pasie zieleni, po północnej stornie jezdni. Pętla tramwajowa jest dwutorowa, z dodatkowym ślepym żeberkiem. Torowisko ma klasyczną zabudowę podsypkową, na podkładach drewnianych i betonowych. Odcinek ten jest pozbawiony odwodnienia. Stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu.
Prace mają obejmować wymianę torowiska wraz z konstrukcją. Założono rozsunięcie torów dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m), a także wymianę sieci trakcyjnej, kabli zasilających, słupów kratownicowych i betonowych. Część nowych słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie. Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenaż francuski. – Wszystko po to by na końcu, i to jest największa gratka, powstało zielone torowisko. Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – opowiada prezes MPK Krzysztof Balawejder. Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przez torowisko.
Geometrię zmieni pętla Biskupin. Wjazd na żeberko będzie teraz następował z toru wjazdowego od strony centrum, a nie od strony toru wyjazdowego w stronę centrum.
Termin składania ofert mija 7 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), termin realizacji robót budowlanych (20%). Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca. Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 13 listopada. MPK Wrocław chce zgrać remont z Wrocławskimi Inwestycjami, które będą realizować aleję Wielkiej Wyspy tak, by inwestycjie odbyły się w tym samym czasie.