Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Rusza przetarg na remont torowiska na Biskupin

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-04 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Rusza przetarg na remont torowiska na Biskupin
fot. Google Street Map
MPK Wrocław rozpisało przetarg na wykonanie remontu trasy tramwajowej od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. Prace rozpoczną się w połowie wakacji.

Przedmiotem przetargu jest remont torowiska tramwajowego w ul. Wróblewskiego i Olszewskiego od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. W sumie prace obejmą 3600 mtp. Dwutorowa linia przebiega w pasie zieleni, po północnej stornie jezdni. Pętla tramwajowa jest dwutorowa, z dodatkowym ślepym żeberkiem. Torowisko ma klasyczną zabudowę podsypkową, na podkładach drewnianych i betonowych. Odcinek ten jest pozbawiony odwodnienia. Stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu.

Prace mają obejmować wymianę torowiska wraz z konstrukcją. Założono rozsunięcie torów dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m), a także wymianę sieci trakcyjnej, kabli zasilających, słupów kratownicowych i betonowych. Część nowych słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie. Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenaż francuski. – Wszystko po to by na końcu, i to jest największa gratka, powstało zielone torowisko. Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – opowiada prezes MPK Krzysztof Balawejder. Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przez torowisko.

Geometrię zmieni pętla Biskupin. Wjazd na żeberko będzie teraz następował z toru wjazdowego od strony centrum, a nie od strony toru wyjazdowego w stronę centrum. 



Termin składania ofert mija 7 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), termin realizacji robót budowlanych (20%). Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca. Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 13 listopada. MPK Wrocław chce zgrać remont z Wrocławskimi Inwestycjami, które będą realizować aleję Wielkiej Wyspy tak, by inwestycjie odbyły się w tym samym czasie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Wrocław bierze się za kolejne rozjazdy

Przestrzeń

MPK Wrocław bierze się za kolejne rozjazdy

Witold Urbanowicz 03 czerwca 2020

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Witold Urbanowicz 27 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5