Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Rusza projektowanie trasy tramwajowej na Swojczyce

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-20 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Rusza projektowanie trasy tramwajowej na Swojczyce
fot. WI
Rozpoczęło się projektowanie ok. 1,7-km odcinka torowiska tramwajowego na trasie łączącej Sępolno ze Swojczycami. Niezależnie od tego trwają już przygotowania do budowy nowych mostów Chrobrego.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej budowy wydzielonej trasy tramwajowej, z dopuszczeniem ruchu autobusów, na osiedle Swojczyce – od pętli Sępolno do nowo projektowanej pętli Swojczyce w pobliżu Bazaltowej i Chałupnicznej – w ciągu drogi wojewódzkiej 455 (z wyłączeniem mostów Chrobrego, które są objęte oddzielnym postępowaniem). W sumie to 1,7 km torowiska.

W skład zamówienia wchodzi przebudowa tej drogi na odcinku o długości ok. 2,1 km, z budową wydzielonych dróg rowerowych, dróg pieszych oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i przystankową, a także przebudowa istniejącej pętli Sępolno, gdzie zostanie odwrócony kierunek ruchu. Obok nowej pętli Swojczyce przewidziano parking przesiadkowy P&R na 181 pojazdów. Ponadto, z uwagi na zamknięcie wlotu na skrzyżowaniu ul. Swojczyckiej z Monopolową/Marco Polo, konieczna jest budowa łącznika pomiędzy ul. Marco Polo a Swojczycką w przedłużeniu ul. Mydlanej.

Nową trasę projektuje Biprogeo-Projekt za 1,7 mln zł. – Wykonawca właśnie rusza do projektowania budowy tramwaju na Swojczyce. Ma w 15 miesięcy przygotować projekt nowego torowiska tramwajowego na odcinku 1,7 km – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

W tej chwili trwają już zaawansowane prace przygotowawcze dla budowy nowych mostów Chrobrego na trasie przyszłego tramwaju – wraz z odcinkiem torowiska. – Jesteśmy na finiszu uzgodnień projektowych z jednostką niezależną od miasta w sprawie budowy nowych mostów Chrobrego. Po otrzymaniu kompletu dokumentacji wystąpimy do wojewody o wydanie decyzji ZRID, a po jej otrzymaniu rozpoczniemy prace. Niezależnie od tej dokumentacji w Gdyni powstają już elementy stalowe nowych mostów, a prace są bardzo zaawansowane – informuje Jacek Sutryk. Kontrakt, w formule projektuj i buduj, realizuje Trakcja. W sumie w ramach tych inwestycji powstanie ok. 2140 metrów nowego dwukierunkowego torowiska.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5