Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Wrocław rozszerzy strefę płatnego parkowania na kolejne osiedla?

Dalej Wstecz
Autor:

Piotr Bera

Data publikacji:
2022-04-14 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław (Wroclaw.pl)

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław rozszerzy strefę płatnego parkowania na kolejne osiedla?
fot. Tomasz Hołod / UM Wrocław
Czy na Szczepinie, Ołbinie, Tarnogaju i Nadodrzu będzie Strefa Płatnego Parkowania (SPP)? O tym w czwartek 28 kwietnia zadecydują radni podczas sesji. O uporządkowanie parkowania wnoszą rady osiedla.

– Mamy olbrzymi problem z parkowaniem na osiedlu i nie możemy tłumaczyć wszystkiego niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych. Zastawione chodniki, przejścia dla pieszych, rozjeżdżone zieleńce, to nie tylko brak poszanowania prawa, ale przede wszystkim swoich sąsiadów – mówi Krzysztof Mazurkiewicz, przewodniczący zarządu osiedla Tarnogaj podkreślając, że wąskie, zabytkowe uliczki Osiedla Henrykowskiego nie są w stanie przyjąć takiej liczby aut, z którą mierzą się na co dzień. – Priorytetem są auta mieszkańców, zameldowanych na terenie osiedla – dodaje Mazurkiewicz.

Stąd pomysł wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania (SPP). Zdaniem Mazurkiewicza to pozwoli uporządkować przestrzeń oraz „odzyskać nasze osiedle, dziś zdominowane przez auta”. – Strefa z pewnością nie rozwiąże całego problemu, jednak pomoże pozbyć się aut, które pozostawiają osoby przesiadające się na tramwaj, czy wokół biurowców. Liczymy, że wprowadzenie SPP pomoże zmienić przyzwyczajenia studentów. Dziś na jedno studenckie mieszkanie przypadają często po cztery auta. Żadne osiedle nie jest w stanie sobie z tym poradzić – dodaje.

SPP ma pojawić się w okolicach Osiedla Henrykowskiego, Kępy Mieszczańskiej, ul. Jaracza, ul. Inowrocławskiej i ul. Rybackiej. Stosowne uchwały w sprawie powiększenia SPP podjęły same rady osiedla, które przekazały wnioski do magistratu.

Zdaniem urzędników znalezienie miejsca postojowego jest znacznie łatwiejsze już po wprowadzeniu płatnej strefy. Chociaż miejsc jest mniej niż przed zmianami, wynika to przede wszystkim z wyznaczenia nowych miejsc legalnego parkowania, które muszą uwzględniać m.in. odległości od skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, bram wjazdowych.

– Przede wszystkim musimy zadbać o ochronę interesów mieszkańców ścisłego centrum przez poprawę dostępności miejsc postojowych oraz dalszy rozwój tego obszaru jako wizytówki Wrocławia. Przestrzeń ulic jest tu zbyt cenna, aby przeznaczać ją na parkingi – potrzebujemy jej dla pieszych, na ogródki gastronomiczne, więcej zieleni i kultury – uważa Tomasz Stefanicki, zastępca dyrektora Biura Zrównoważonej Mobilności UMW.

Magistrat podaje, że od początku funkcjonowania SPP we Wrocławiu nie zdarzyła się sytuacja, aby po wprowadzeniu opłat dostępność miejsc postojowych nie uległa poprawie. – Inne obszary, które w tym roku planujemy objąć SPP to okolice Kredki i Ołówka na osiedlu plac Grunwaldzki, a także na osiedlu Przedmieście Oławskim – dodaje Stefanicki.

Zameldowani mieszkańcy mogą w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta wykupić specjalne abonamenty na daną podstrefę dla maksymalnie trzech pojazdów w cenie 10 zł za miesiąc, 50 zł za pół roku lub 100 zł za rok. W przypadku, gdy adres zameldowania zlokalizowany jest na granicy podstrefy, istnieje możliwość wyboru zakupu abonamentu obowiązującego na jednej z sąsiadujących podstref.

Wydawane są także abonamenty komercyjne, które można nabyć na strefę B i C, zaczynające się od 200 zł za miesiąc. Jednak dla osób, które przyjeżdżają do Wrocławia z okolicznych miejscowości, rekomenduje się pozostawienie pojazdu na jednym z 30 parkingów park&ride, które zlokalizowane są m.in. na wlotach do miasta, przy węzłach przesiadkowych, pętlach tramwajowych czy przystankach kolejowych.



Wrocław ma obecnie jedną z najmniejszych stref płatnego parkowania spośród dużych miast w Polsce. W miastach, takich jak Poznań czy Szczecin, analogiczne strefy są zdecydowanie większe. Z kolei w Krakowie strefa płatnego parkowania obejmuje ponad czterokrotnie więcej miejsc postojowych, przekraczając 22 tysiące wyznaczonych miejsc.

W stolicy Dolnego Śląska na koniec ubiegłego roku w Strefie Płatnego Parkowania mieliśmy 5733 płatne miejsca postojowe, z tego 4455 w dawnej strefie C (poza centrum). Co ważne, w tym roku – na wnioski Rad Osiedli - planujemy wyznaczyć około 1000 nowych miejsc parkingowych, montując 100 parkomatów. Urządzenia pojawią się na obszarach Przedmieścia Świdnickiego, Przedmieścia Oławskiego, Nadodrza, Ołbina i Szczepina.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5