Nowoczesne tramwaje sukcesywnie przyjeżdżają do Wrocławia. Część z nich zaparkuje w zajezdni Borek, która musi być powiększona. Zanim jednak rozpocznie się jej rozbudowa, trzeba skończyć trwającą wymianę torowisk. W weekend tramwaje nie dojadą na Krzyki i Klecinę.
Przy zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich trwa przebudowa układu komunikacyjnego. Wymieniane są rozjazdy, zwrotnice i sieć trakcyjna. Połowa prac, wartych ponad 6 mln zł, jest już wykonana. Realizacja tego zadania pozwoli rozpocząć większą inwestycję – modernizację i rozbudowę zajezdni Borek.
Serce MPK
Zajezdnia Borek to serce MPK. To tu stacjonuje najwięcej najnowocześniejszych wrocławskich tramwajów. Musi działać bez najmniejszego zarzutu, dlatego przewoźnik przygotowuje się do dużego remontu całej zajezdni, która za rok będzie jeszcze piękniejsza i większa Po remoncie w zajezdni Borek zmieści się 30 tramwajów więcej niż teraz. Liczba miejsc wzrośnie do 130.
– Każdego tygodnia przyjeżdża do nas nowy tramwaj. Chcemy, aby nowe składy miały godne, dobre i praktyczne miejsce. Takim właśnie miejscem będzie zajezdnia Borek – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
W związku z wymianą rozjazdów w weekend 6-7 sierpnia tramwaje nie dojada na Krzyki i Klecinę
tramwaje linii 17 zostaną skierowane od ulicy Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską do pętli przy cmentarzu Grabiszyńskim, tramwaje linii 7 zostaną skierowane od ulicy Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera do pętli Grabiszynek, na odcinku Powstańców Śląskich/Hallera – Krzyki – Klecina – Giełdowa – Klecina – Krzyki – Powstańców Śląskich/Hallera zostaną uruchomione autobusy zastępcze nr 702, które będą kursowały z częstotliwością co 10 minut.
Tak zmieni się zajezdnia Borek
Zwiększenie pojemności zajezdni będzie możliwe dzięki remontowi układu torowego z wykorzystaniem miejsc postojowych samochodów osobowych oraz zbiornika przeciwpożarowego. Oprócz tego modernizacja zakłada budowę nowej hali obsługi codziennej tramwajów oraz budynku dla pracowników biurowych.
Istniejąca hala służy do obsługi tramwajów wracających z trasy. Przygotowuje się je w niej do następnego dnia. Tramwaje są myte (automatycznie), weryfikuje się ich stan techniczny, uzupełnia piasek w piasecznicach służących do hamowania.
Obecnie tramwaje myte są, gdy czekają na odjazd na miejscu postojowym. W nowej hali pojazdy będą czyszczone od razu po przeglądzie, czyli niedługo po powrocie z trasy. Umożliwią to dwa stanowiska: jedno do mycia, a drugie do sprawdzania tramwaju.
Nowe moderusy i twisty
Powiększenie zajezdni jest koniecznie ze względu na zakupy nowych tramwajów. W połowie lipca do Wrocławia przyjechał 21. pojazd marki Moderus Gamma 2. Ten model zabiera na pokład 230 pasażerów. Jest w pełni niskopodłogowy i klimatyzowany. Wyposażony w cztery skrętne wózki, dzięki którym w mniejszym stopniu wpływa na zużycie torowisk. Jego długość to 32 metry.
Takich moderusów, produkowanych w fabryce Modertrans Poznań, będzie w sumie 46. Wrocławskie MPK zapłaci za nie 372 mln zł.
MPK Wrocław ma także umowę z firmą PESA z Bydgoszczy na zakup 24 niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów marki Twist. W zamówieniu jest opcja dokupienia 16 pojazdów. Jeżeli przewoźnik z niej skorzysta, cena za 40 składów wyniesie około 337 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.