Zdjęcia odstawionych pudeł wrocławskich Protramów modernizowanych przez Modertrans rozpalają emocje. W środowisku osób zainteresowanych komunikacją rozgorzała dyskusja ile z Protramów zostaje w Protramach, które wracają po modernizacji do Wrocławia. MPK odpowiada: tramwaje mają być komfortowe i służyć przez kolejne lata. „Sympatyków złomu zachęcamy natomiast do odbioru szrotu” – konkluduje MPK.
W czerwcu zeszłego roku MPK Wrocław podpisało umowę na remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. Prace wykonuje poznański Modertrans za kwotę 73,8 mln zł.
Po Wrocławiu jeździ już osiem zmodernizowanych tramwajów. Jednocześnie rozgorzała dyskusja na temat tego, ile z Protramów pozostało w powracających pojazdach. Tym bardziej, że zakres pras jest szeroki. „Wymieniamy w nich m.in. pudło, szkielet, podwozie i dodajemy klimatyzację. Dzięki tym pracom tramwaje zostaną odświeżone, staną się mniej awaryjne i będą nas chłodzić w lecie” – przypomina MPK Wrocław.
– Tramwaje WrAs205 produkował dla Wrocławia nasz lokalny Protram. Tramwaje są lubiane przez naszych motorniczych. Są łatwe w obsłudze i mają bardzo dobre własności trakcyjne - krótka droga hamowania, dobre przyspieszenie dzięki znakomitemu stosunkowi mocy do masy. Nie chcemy z nich rezygnować, ale je unowocześnić. Pojazdy dostaną całkowicie nowe pudło, szkielet wagonu, podwozie, dach dostosowany do klimatyzacji, połączenie członów, sprzęgi składane, odgarniacz, piasecznice, stanowisko motorniczego, platformę do wjeżdżania wózków. Pasażerowie na pewno odczują zmiany gorącym latem i mroźną zimą. Zamontowana zostanie klimatyzacja i nowy układ ogrzewania – mówił podczas podpisania umowy w czerwcu zeszłego roku Krzysztof Balawejder, prezes MPK.
fot. MPK Wrocław
Przedsiębiorstwo odniosło się do pojawiających się w środowisku sympatyków komunikacji głosów oburzenia, związanych z tym, że do Wrocławia przyjeżdżają de facto (niemal) nowe wagony. „Drodzy niektórzy zbulwersowani miłośnicy komunikacji. Bardzo lubimy wspólnie z Wami prowadzić akcje edukacyjne i promować korzystanie z transportu publicznego.
Pamiętajcie jednak, że komunikacja miejska nie może być podyktowana temu co chcą stowarzyszenia i grupy miłośnicze. Z MPK korzysta duża część wrocławian, którzy chcą po prostu dostać się z miejsca na miejsce w komfortowych, klimatyzowanych warunkach i to przede wszystkim im będziemy starali się dogodzić” – przekonuje MPK. „Sympatyków złomu zachęcamy natomiast do odbioru szrotu” – konkluduje przedsiębiorstwo.