Nie kończą się dyskusje na temat problemów ze skrajnią wrocławskich Twistów. Wczoraj media obiegła informacja, że motorniczowie mają zakaz mijania się na łukach z nowymi tramwajami. MPK zaprzecza: ograniczenia obowiązywały tylko w czasie testów. Twisty na stałe będą kursować od najbliższej soboty.
Niedawno pierwsze wrocławskie Twisty zaczęły wozić pasażerów. Przez
cały weekend trzy wozy jeździły na linii nr 3. Po niedzieli wozy zjechały jednak do zajezdni, a wrocławskie media obiegła informacja o zakazie mijania Twistów przez inne tramwaje – taki zakaz dla motorniczych znajdował się na terenie zajezdni. Tramwaje, wyprodukowane zgodnie ze specyfikacją zamawiającego, miały okazać się zbyt szerokie jak na wrocławskie warunki.
MPK przyznało, że wprowadzono zakaz, ale już nie obowiązuje i tramwaje mogą kursować normalnie w ruchu liniowym. – Sprawa rozbija się o jedną, nieaktualną karteczkę, która zawisła na zajezdni podczas wczesnych etapów testowania tramwaju Pesa i nie została ściągnięta w odpowiednim czasie. Informacja podana do wiadomości motorniczych kilka tygodni temu wyraźnie dotyczyła mijania się z Pesami podczas odbywania przez nie przejazdów technicznych, tzn. podczas ich testowania. Od czasu przeprowadzenia testów mijania, które zakończyły się powodzeniem, informacja ta jest już nieaktualna, o czym najlepiej świadczy fakt, że w miniony weekend Pesa obsługiwała linię nr 3 i bez problemów mijała się z innymi pojazdami – podkreśla w oświadczeniu spółka.
Na razie jednak Twisty nie wożą pasażerów. Jak przekonuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK, weekendowy debiut był kolejną fazą testu – jazdy z obciążeniem, czyli pasażerami. – Od przyszłej soboty wyjadą już normalnie, na stałe i będą kursować zarówno w dni robocze, jak i weekendy – zapewnia Agnieszka Korzeniowska. Na razie będą kursować na linii 3, która została sprawdzona i dostosowana do kursowania Twistów.
MPK we Wrocławiu kupiło osiem Twistów. Od początku dużo emocji budzi kwestia skrajni nowych pojazdów. Ich producent, Pesa, zapewnia, że spełniają wymagania specyfikacji zamówienia w tym zakresie. – W każdym mieście infrastruktura, która jest rozwijana przez wiele lat, musi zostać dostosowana do nowego taboru – tłumaczył podczas prezentacji Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy. Problem może być nienormatywa infrastruktura.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.