MPK Wrocław ponawia przetarg na remont torów w ciągu ul. Podwale i Mostowej na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do Księcia Witolda. Odcinek od pl. Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich został wyjęty z zamówienia podstawowego i objęty prawem opcji.
Przedmiotem zamówienia jest remont torowiska tramwajowego w ul. Podwale i ul. Mostowej od pl. Jana Pawła II do ul. Księcia Witolda z wyłączeniem Mostu Sikorskiego. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.
Inwestycja ma na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego z dostosowaniem do aktualnych wymagań. Jej celem jest też zmniejszenie liczby wykolejeń. Zakres prac obejmie wymianę szyn na długości ok. 1420 mtp. Przewidziano wykonanie nowej konstrukcji torowiska. Założono zastosowanie prefabrykowanych płyt żelbetowych bądź betonu lanego na mokro.
To już drugie podejście do realizacji zadania. Poprzedni przetarg zakończył się fiaskiem –
oferty przekraczały możliwości budżetowe MPK. Tym razem jednak prawem opcji objęto zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z remontem torowiska tramwajowego w ul. Podwale na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II.
Termin składania ofert mija 4 stycznia. Kryteria wyboru to cena (60%), gwarancja (20%), doświadczenie projektanta (10%), doświadczenie kierownika budowy (10%).
Na prace projektowe i uzyskanie decyzji o starcie prac przeznaczono 112 dni. Planowany termin wyłączenia komunikacji tramwajowej od pl. Jana Pawła II do Księcia Witolda to 26 marca – 20 maja 2022 r. Natomiast na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II – od 21 maja do 8 lipca 2022 r.